خیلی از کودکان جهان سبک زندگی استانداردی ندارند

خیلی از کودکان جهان سبک زندگی استانداردی ندارند

خیلی از کودکان جهان سبک زندگی استانداردی ندارند

به گزارش مدل کودک، داده های یک مطالعه جهانی نشان داد اغلب کودکان خردسال به اندازه کافی می خوابند اما زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می کنند و در طول روز تحرک کافی ندارند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، طبق معیارهای بین المللی خردسالان زیر ۵ سال باید سه ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند همچون حداقل یک ساعت ورزش و تحرک شدید و همین طور حداکثر یک ساعت از زمان خودرا صرف تماشای صفحه نمایش کنند و ۱۰ تا ۱۳ ساعت هم بخوابند.
اما نتیجه مطالعه ای که در ۳۳ کشور جهان و بر پایه نمونه ای شامل ۷۰۰۰ کودک انجام شده و در JAMA Pediatrics پخش شده، نشان میدهد که تنها ۱۴.۳ درصد از خردسالان ۳ و ۴ ساله بر اساس این استاندارد زندگی می کنند.
مطابق نتیجه این مطالعه، از هر چهار کودک خردسال در اروپا سه کودک بیش از اندازه به صفحه نمایش نگاه می کنند و خواب و تحرک روزانه کافی نیز ندارند.
در صورتیکه ۸۱ درصد آنها به اندازه کافی می خوابند، فقط ۴۱.۸ درصد از آنها سفارش های مربوط به مدت زمان تماشای صفحه نمایش را رعایت می کنند. ۴۹.۲ درصد از خردسالان نیز فعالیت بدنی کافی دارند.
بگفته متخصصانی که در این مطالعه به رهبری دانشگاه ولنگونگ در استرالیا مشارکت کردند، باتوجه به اینکه دوران کودکی یک «فرصت مهم» برای ایجاد عادات سالم می باشد، یافته های این مطالعه نگرانی ها را نسبت به سلامتی نسل آینده بزرگسالان افزایش داده است.
تفاوت های منطقه ای
نرخ خردسالانی که سبک زندگی استانداردی دارند، در آفریقا و اروپا کمی بهتر از سایر نقاط جهان است، جایی که حدود یک چهارم خردسالان (به ترتیب ۲۳.۹ و ۲۳.۵ درصد) هر سه معیار را رعایت می کنند.
نیمی از خردسالان اروپایی (۵۰ درصد) محدودیت زمانی تماشای صفحه نمایش را رعایت می کنند، در صورتیکه ۵۳.۵ درصد خردسالان به اندازه کافی ورزش می کنند و حدودا همه آنها (۹۴.۷ درصد) به اندازه کافی می خوابند.
این مطالعه نشان میدهد که دختران اروپایی بیش از پسران دستورالعمل تماشای صفحه نمایش را رعایت می کنند، اما احتمال دارد که به اندازه پسران ورزش نکنند.
خردسالان ساکنِ آمریکای شمالی و جنوبی هم بهترین و هم بدترین عادات را دارند. در صورتیکه از هر سه کودک، دو کودک فعالیت بدنی کافی دارند که بیش از هر منطقه دیگری در جهان است، خردسالان در این دو منطقه بیشترین زمان را صرف تماشای صفحه نمایش می کنند، بطوریکه تنها ۱۷ درصد از خردسالان ساکن در آمریکای شمالی و جنوبی سفارش رعایت محدودیت زمانی یک ساعته را رعایت می کنند.
به گزارش یورونیوز، دکتر «سارا رز»، روانشناس رشد و دانشیار دانشگاه استافوردشایر در انگلیس اظهار داشت: گاهی اوقات مردم فرض می کنند که اگر کودک زمان زیادی را صرف نشستن جلوی صفحه نمایش می کند، در کارهای ورزشی و بدنی شرکت نمی کند، اما نتایج ثبت شده در آمریکای شمالی و جنوبی این باور را تایید نمی کند.
محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش
باتوجه به وجود نگرانی های جدی درباب تبعات تماشای بیش از اندازه صفحه نمایش توسط کودکان، چندین کشور اروپایی در کوشش برای اعمال محدودیت در این خصوص هستند. در ماه سپتامبر، آژانس بهداشت عمومی سوئد سفارش کرد که تماشای صفحه نمایش برای خردسالان زیر ۲ سال ممنوع شود. ایرلند هم به والدین سفارش کرد که نوزادان تا ۱۸ ماه حق تماشای صفحه نمایش را نداشته باشند.
در همین حال، دولت فرانسه می گوید خردسالان زیر ۳ سال نباید از صفحه نمایش بهره گیرند و تا ۶ سالگی نیز باید استفاده آنها «به شدت محدود» باشد.
البته دور نگه داشتن خردسالان خردسال از صفحه نمایش «تقریبا غیرممکن» شده است و رویکرد صفر دیگر عملی نیست.
دکتر رز می گوید: زمان تماشای صفحه نمایش می تواند ارزش های متفاوتی برای خردسالان داشته باشد. به عنوان مثال، تماس تصویری با پدربزرگ و مادربزرگ یا تماشای برنامه آموزشی ارزش های متفاوتی دارند. بنابراین، والدین باید بدنبال استفاده سالم و باارزش خردسالان از زمان محدود استفاده از صفحه نمایش باشند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~