مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی اعلام كرد توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی اعلام كرد توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی اعلام كرد توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، یکی از رسالت های اصلی بنیاد مستضعفان و زیرمجوعه های آنرا توانمندسازی محرومین و اقشار کمتر برخوردار کشور دانست و اظهار داشت: توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار توسط موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در زمینه آموزش توسعه و ایجاد کسب و کار، بازاریابی و بازاررسانی و حمایت مالی جهت خرید و تجهیز کسب و کارهای خرد، خانگی و کارگاهی طراحی و برنامه ریزی شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مسعود پناهی اظهار داشت: یکی از رسالت های اصلی بنیاد مستضعفان، توانمندسازی محرومین و اقشار کمتر برخوردار کشور در مناطق محروم و مناطق هدف این بنیاد است.

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، افزود: توسعه، ایجاد و پشتیبانی از اشتغال و کسب و کارهای مناطق هدف یکی از طریق های توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار می باشد که بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی این مهم را در دستور کار خود قرار داده اند.

او خاطرنشان کرد: در جهت دستیابی به توانمندسازی در مناطق هدف، برنامه جامعی در سال ۱۴۰۳ با عنوان طرح حمایت یکپارچه اشتغال و تولید (حیات) طراحی و تدوین شده که در بیشتر از ۲۰۰۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان درحال اجراست.

پناهی تصریح کرد: طرح حیات یکی از جامع ترین طرح های توسعه و ایجاد اشتغال در کشور به حساب می آید که از مرحله شناسایی مناطق هدف تا حمایت و پایدارسازی کسب و کار در کنار مردم قرار دارد.

او بیان نمود: ارکان اصلی این طرح بر پایه آموزش متقاضیان کسب و کار، حمایت مالی و خرید تجهیزات و سرمایه در گردش، بازاریابی و بازاررسانی طراحی و برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، با تکیه بر این که پشتیبانی از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق هدف به شکل مداوم صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در سرتاسر کشور بزرگترین شبکه مردمی متشکل از بیشتر از ۵۰۰ مجری و تسهیلگر را در مناطق هدف و کمتر برخوردار کشور داراست که این شبکه وظیفه آگاهی بخشی، همراهی و انتخاب متقاضیان توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق هدف را برعهده دارد.

پناهی در پاسخ به سوالی بر مبنای این که آیا موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در پشتیبانی از کسب و کارها محدودیتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: این موسسه در پشتیبانی از کسب و کارها هیچگونه محدودیتی در نظر نگرفته است، اما مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در سالهای ابتدایی توجه و تمرکز موسسه بر پشتیبانی از کسب و کارهای خرد و خانگی، کارگاهی و بنگاهی کوچک است.

به گزارش روابط عمومی موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، او حمایت موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی را معطوف به رسته های شغلی دارای مزیت، بنابر اولویت های هر منطقه جغرافیایی اعلام نمود و اظهار داشت: با اجرای طرح حیات در مناطق هدف بنیاد مستضعفان، در بیشتر از ۳۳۰ شهرستان سند اشتغال و توانمندسازی شهرستان با همکاری تمام نهادهای مسئول تنظیم شده که در آینده نزدیک از این اسناد رونمایی خواهد شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~