بانوی جانباز: درک جوانان گام بزرگی در راه تربیت دینی آنان است

بانوی جانباز: درک جوانان گام بزرگی در راه تربیت دینی آنان است

بانوی جانباز: درک جوانان گام بزرگی در راه تربیت دینی آنان است

به گزارش مدل کودک، مراغه: بانوی جانباز دوران دفاع مقدس با حدود ۴۴ سال سابقه فعالیت در نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش، اعتقاد دارد که درک جوانان عصر حاضر گام بزرگی در راه تربیت دینی آنان به حساب می آید.
«صدیقه صارمی» شامگاه شنبه در حاشیه همایش «مادران قهرمان پرور» که در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بر همین مبنا آگاهی بخشی به والدین و اقشار مختلف جامعه در مورد خصوصیت های جوانان عصر حاضر ضروریست تا روند تربیت دینی آنان به بهترین شکل ممکن طی شود.
تجلیل از «صدیقه صارمی» در همایش مادران قهرمان پرور مراغه وی افزود: گاهی بعضی از والدین دیندار ارزش های خویش را با زور به جوان تحمیل می کنند که این شیوه نادرست سبب دوری جوان از باورهای دینی و افزایش فاصله میان او و والدینش می شود.
وی از دست اندرکاران مدارس و دانشگاه ها و والدین خواست تا در تربیت فرزندان این مرز و بوم بیشتر از پیش کوشا باشند و افزود: توجه خاص والدین به تربیت دینی فرزندانشان در دوران کودکی و نوجوانی هم نقش مهی در گرایش آنان به دین در دوران جوانی دارد.
«صارمی» به نقش مادران هم در تربیت دینی فرزندانشان اشاره و بیان نمود: چه خوب است که بانوان ایرانی در تربیت دینی فرزندانشان به وصیتنامه شهدا عمل کنند که یکی از مصادیق آن حجاب است.
وی با این که ۷۲ درصد از وصیت شهدا به حجاب زنان تاکید دارد، افزود: با این وجود حجاب را امروزه در سطح جامعه کم رنگ می بینیم و برخی ها حتی افراد محجبه را هم مورد تمسخر قرار می دهند.
بانوی جانباز تبریزی با اشاره به اینکه حجاب و گفتار این افراد، زنان محجبه را به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی دهد، افزود: حجاب مورد تاکید قرآن و پیامبر اکرم (ص) است و امیدواریم تا کودکانمان در مدارس بیشتر از پیش با اهداف شهدا و تاکید آنان نسبت به حجاب آشنا گردند.
«صارمی» همینطور در مورد جایگاه خدمت به مردم هم بیان نمود: هرکس و در هر مسئولیتی باید به نحو احسن عمل کرده و به مردم خدمت کند تا در نزد شهدا شرمنده نباشد.
وی با تکیه بر این که طبق وعده خداوند پیروزی برای مومنان است، اضافه کرد: تداوم ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان بدون شک به پیروزی ما منجر می شود و راه شهدا هم همینگونه ادامه خواهد یافت.
وی در تشریح این مورد که چرا دفاع هشت ساله کشورمان مقدس خوانده می شود هم بیان نمود: رزمندگان ما در جبهه حق ضد باطل حضور یافتند؛ آنان خانواده هایشان را برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان رها کردند و در نهایت جانشان را در راه این دفاع فدا کردند.
نقل خاطره ای از شهید مهدی باکری / پس از ما چه کردید؟ بانوی رزمنده تبریزی خاطره ای از دوران حضورش در جبهه و دیدارش با شهید مهدی باکری نقل کرد و اضافه کرد: اواخر بهمن ماه بود که «علیرضا تندرو» که بعدها به شهادت رسید، به بیمارستان رازی اهواز آمد و مرا برای مداوای برخی از مجروحان همراهی کرد؛ بوی خون رزمندگان را در بدو ورود به اتاق مجروحان حس کردم.
وی افزود: «علی تجلایی» در جمع مجروحان حضور داشت و از ناحیه پا و در اثر برخورد با سیم خاردار زخمی شده بود؛ شهید مهدی باکری خطاب به من اظهار داشت: ای بنده خدا تلاش کن پای تجلایی عفونت نکند چونکه در آینده نزدیک میهمانی داریم.
شهید علی تجلایی از موثرترین نیروهای شکست حصر سوسنگرد بود «صارمی» اضافه کرد: حدود ۴۵ تا ۵۰ روز بعد که عملیات بدر آغاز شد، تازه متوجه شدم که منظور شهید باکری از میهمانی چیست؛ من پای تجلایی را در حد توان مداوا کردم و قرار شد تا تزریق بقیه آمپول هایش را همرزمانش ادامه دهند تا زخمش عفونت نکند.
«مهدی باکری در راهرو بار دیگر مرا بنده خدا خطاب کرد و افزود: چند روزی مهیمان شما هستیم اما در روز قیامت و در پل صراط از شماها سوال خواهم کرد که پس از ما چه کردید؟»
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا «صدیقه صارمی» که از امدادگران بسیجی زن و جانبازان دوران دفاع مقدس به حساب می آید در ۶ عملیات بیت المقدس، رمضان، خیبر، بدر، کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشت.
وی طی سال ۱۳۶۲ شمسی در آبادان مجروح شد و بعد از دوران دفاع مقدس هم در جهت جهاد تبیین گام برداشت و طی این سال ها علاوه بر تدریس، همواره برای آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کند.
گفتنی است کتاب «دختر تبریز» هم خاطره های همین بانوی جانباز امروز و دختر جسور و پرجنب و جوش روز گذشته است؛ امدادگری که از دل حوادث و ماجراهای تلخ و شیرین دهه ی ۶۰ گذشت و جوانی و میانسالی اش دستخوش ماجراهایی آموزنده و جذاب است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~