مانایی درمان بهبود یافتگان در مراکز ترک اعتیاد دارای امکان اشتغال بیشتر است

مانایی درمان بهبود یافتگان در مراکز ترک اعتیاد دارای امکان اشتغال بیشتر است

مانایی درمان بهبود یافتگان در مراکز ترک اعتیاد دارای امکان اشتغال بیشتر است

به گزارش مدل کودک، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: در مراکز ترک اعتیادی که همراه با تولید و اشتغال است، مانایی در درمان بیشتر و حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا دکتر اسکندر مومنی در آیین افتتاح پارک های دوم و سوم مرکز چند منظوره شهید زیادیان که با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی – فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن زاده – فرمانده سپاه تهران بزرگ و تعدادی از مسؤلان کشوری برگزار شد، اظهار داشت: زمانی معتادان فقط برای درمان و سم زدایی به مراکز درمانی رجوع می کردند اما پس از مدتی باردیگر به اعتیاد برمی گشتند و مانایی شان در درمان بسیار پایین بود. حلقه مفقوده در فرایند درمان اعتیاد، «مهارت آموزی و اشتغال» بود.

وی اضافه کرد: در بازگشت افراد بهبودیافته از اعتیاد به جامعه «توانمندسازی» نقش اصلی را دارد، به عبارتی بعد از درمان و سم زدایی معتادان باید مهارت آموزی و اشتغال وجود داشته باشد که در رویکرد جدید دولت، همه ظرفیت ها توأمان وجود دارد و نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میدان آمده اند.

مومنی افزود: امروز شاهد افتتاح بخش های بیشتری در مرکز اشتغال زایی این اردوگاه بودیم. تمام مددجویانی که وارد این مرکز می شوند فورا پس از سم زدایی و درمان، مهارتی را می آموزند و محصولاتی را تولید می کنند که به فروش برسد و حتی در بعضی مراکز، صادرات محصولات بهبود یافتگان را هم شاهدیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهارکرد: حالا به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ۱۱ استان اردوگاه های ترک اعتیاد دایر شده است و در تمام این اردوگاه ها، در کنار اقدامات درمانی و سم زدایی کارگاه هایی برای مهارت آموزی و اشتغال وجود دارد، به جهت اینکه اعتماد به نفس و انگیزه در افراد ایجاد شود که وقتی از اینجا بیرون رفتند بتوانند روی پای خود بایستند و سالم به جامعه بازگردند.

وی افزود: یکی از نگاههای جدید در ستاد مبارزه با موادمخدر، «مردمی سازی و حضور خیرین» است که حالا در خیلی از استان ها، کارآفرینان و خیران حضور پیدا کرده اند و مراکزی را برای ایجاد مهارت یا تولیداتی را که مددجویان و این مراکز دارند، راه اندازی می کنند و یا تولیدات آنان را به فروش می رسانند و عوایدش را به این مددجویان بر می گردانند. حالا به اندازه منابعی که دولت در اختیار قرار می دهد، خیران هم ورود کرده اند و حتی بیشتر از این هم کمک می کنند.

مومنی خاطرنشان کرد: چون مبحث انسانیت است، استقبال خوبی را از خیران شاهد می باشیم. در همه مراکز حتی همین مرکز شهید زیادیان حضور خیران را می بینیم و اصلا دلیل اصلی این پیشرفت در کنار همه مجاهدت ها، مردمی سازی و حضور خیران است.

وی افزود: در مراکز ترک اعتیادی که همراه با تولید و اشتغال است، مانایی در درمان بیشتر و حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه چاره پایدار و ماندگار «پیشگیری» است، اظهار داشت: برای ارتقای عمومی سطح آگاهی در مقابل صدمه های اجتماعی همچون اعتیاد «طرح یاریگران زندگی» مصوب شد که با هدف جلوگیری از اعتیاد در حال اجرا می باشد. این طرح با همکاری همه نهادهای فرهنگ ساز بخصوص آموزش و پرورش آغاز شد تا «نه گفتن به اعتیاد و رفتارهای پرخطر» را به افراد آموزش دهیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری، مومنی در انتها با اشاره به اینکه طبق برآوردها حدود ۱۲ درصد از تولید ناخالص ملی کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم صرف صدمه های اجتماعی می شود، اظهار داشت: راهبرد اصلی باید جلوگیری از اعتیاد باشد تا کسی به چرخه اعتیاد وارد نشود البته همگان همچون رسانه ها، خانواده ها و همه گروههای مرجع باید کمک کنند تا با کمک یکدیگر جلوی این بلیه شوم را بگیریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~