مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که تابحال برنامه ˮتامین منˮ بیشتر از ۳.۵ میلیون بار بر روی تلفن همراه کاربران دارای سیستم عامل Android انجام شده است، فهرست خدماتی که در نگارش های آتی در این برنامه عرضه خواهد شد را شرح داد.
بهروز کتابی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که برنامه کاربردی خدمات غیرحضوری سازمان به نام “تامین من” در دو نسخه Android و PWA، همزمان با هفته تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ انتشار یافت، اظهار نمود: با توجه به این که افزایش درگاه های عرضه خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل عرضه خدمات و افزایش دسترسی خدمات سازمان تأمین اجتماعی برای مخاطبان، از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان است، به منظور استفاده از تکنولوژی های روز از یک سو و همینطور پیشگیری از گسترش برخی اپلیکیشن های غیرمجاز که با سوءاستفاده از نام سازمان، به صورت غیر مجاز و بعضاً با دریافت هزینه از مخاطبان، به عرضه برخی خدمات غیرمطمئن اقدام نموده بودند، به منظور پیشگیری از تضییع حقوق مخاطبان و ایجاد امنیت خاطر برای ذی نفعان گسترده سازمان، این برنامه طراحی و پیاده سازی شده است.
وی اضافه کرد: کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان می توانند به صورت کاملا مجانی با رفتن به آدرسhttps: //hamrah.tamin.ir و دریافت برنامه کاربردی مذکور، از ۵۳ خدمت عرضه شده در این سامانه همچون مشاهده و اعتراض به سوابق بیمه پردازی، سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینه های کوتاه مدت، هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران، خدمات کارفرمایی و… بهرهبرداری کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی افزود: این نرم افزار در دو نسخه برای دانلود بر روی گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید و هم استفاده به صورت وب اپلیکیشن طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است که نسخه وب اپلیکیشن آن، نیازی به دانلود یا بروزرسانی ندارد و کاربران می توانند با رفتن به نشانی های اعلام شده، در هر زمان از خدمات قابل ارائه، استفاده و بهره برداری کنند.
کتابی خاطرنشان کرد: از مهم ترین خدمات قابل عرضه در این سامانه میتوان به مشاهده سوابق و اعتراض به سوابق بیمه پردازی، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، درخواست کمک هزینه بارداری، درخواست هدیه ازدواج، نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی، مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران، استعلام وضعیت مستمری و انواع خدمات در رابطه با کارفرمایان، سرویس مشاهده فهرست بازپرداخت های هزینه های درمانی و امکان پرداخت حق بیمه اختیاری و… اشاره نمود.
وی در ادامه به عرضه فهرست خدماتی که در نگارش های آتی در برنامه کاربردی تأمین من عرضه خواهد شد، پرداخت و اظهار داشت: انعقاد و پرداخت قرارداد تکمیل سوابق بیمه کسری از ماه، درخواست بخشودگی جرایم کارفرمایان، مشاهده فرم های مبانی محاسباتی، صدور مفاصاحساب واگذارندگان، ثبت درخواست تقسیط بدهی و پرداخت بدهی به صورت آنلاین، مکاتبات غیرحضوری کارفرمایان با شعبه، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، درخواست برقراری مستمری از کارافتادگی، محاسبه خرید خدمت سربازی، درخواست برقراری/ابطال کفالت و ارسال فهرست حق بیمه از خدماتی است که در نگارش های آتی در برنامه کاربردی تأمین من عرضه خواهد شد.
مدیر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که تابحال بیشتر از ۳.۵ میلیون نصب بر روی تلفن همراه کاربران دارای سیستم عامل Android انجام شده که به صورت متوسط در هر روز بیشتر از ۶۰۰۰ نصب انجام شده است، تصریح کرد: در این زمان کاربران بیشتر از ۲۰ میلیون بار به سامانه رجوع و از امکانات سامانه بهره مند شده اند که نشان از استقبال عموم مردم از این برنامه کاربردی است.
به قول کتابی، بر مبنای بازخوردهای دریافتی بیشتر از ۸۶ درصد کاربران، از برنامه رضایت داشته اند.
منبع: مدل کودک