وزیر آموزش و پرورش: برای تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم

وزیر آموزش و پرورش: برای تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم

وزیر آموزش و پرورش: برای تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم

مدل کودک: فارس وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه تلاش بر این است که نظام رتبه بندی زودتر اجرائی شود، از فرهنگیان بخاطر تاخیر در اجرای این طرح، عذرخواهی و اصرار کرد که معلمان با علم، مباحث رتبه بندی را دنبال کنند و به مطالب فضای مجازی اکتفا نکنند.
یوسف نوری پنج شنبه دوم تیرماه در جریان سفر یک روزه به شیراز و در دیدار با تعدادی از فرهنگیان فارس، ضمن اشاره به نقش معلمین در ترویج تمدن و تثبیت و کارآمدی انقلاب اسلامی اظهار داشت: علت ایجاد دین اسلام وجود مقدس حضرت محمد(ص) است.
او افزود: اوج دین اسلام زمانی بود که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد و انتشار و تثبیت دین از مدینه بوده است اما پس از آن گرفتار حوادثی شد؛ نیاز بود این دین ابقا شود که در سال ۶۱ هجری قیام امام حسین(ع) رخ داد و باعث بقای دین اسلام شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشا کرد: بیشتر از هزار سال پیش امام رضا(ع) به سرزمین توس و ایران آمدند و انتشار تشیع و دین اسلام در زمان امام رضا(ع) صورت گرفت.
نوری با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات امام رضا (ع) در ابعاد علمی انتشار ساحت های متعدد علمی اسلام بود، اضافه کرد: در این شکل گیری تمدن اسلام بسیاری نقش داشتند که احمدبن موسی(ع) همچون آنهاست.
او افزود: امامزادگان یک شبکه داشتند که یک کارشان مبارزه با استکبار و یک کار مهم دیگرشان نشر دین و تبیین اسلام برای مردم بود. در ادامه امام راحل هم برای انقلاب اسلامی یک شبکه سازی کرد که شهید دستغیب در استان فارس یکی از سر شبکه های حضرت امام بود؛ امروز در زمان ما هم شهید سلیمانی شبکه سازی کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که معلمان بخصوص معلمان تاریخ و معارف باید این مطالب را بیان کنند، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) یکی از کسانی بود که نشردهنده شبکه سازی امام رضا بود که در ادامه منجر به تشکیل حوزه های علمیه شد که امروز نتیجه این حوزه ها وجود رئیس جمهور و رهبری است.
نوری بیان نمود: در زمانی که نحله های مارکسیستی از جدایی دین از دیگر امور جامعه صحبت می کردند، امام(ره) آمد و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را بیان کرد و امروز بیشتر از ۴۳ سال هر توطئه ای می کنند موفق نمی شوند، در تمام دنیا امروز ایران نقش آفرین و اثرگذار است.
او با طرح این پرسش که نقش معلمان چیست؟ اظهار داشت: یک رئیس جمهور شهید داریم که معلم بود یک نخست وزیر شهید که معلم بوده بنیانگزار صنعت موشکی ما طهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر بود، در سلول های بنیادی کاظم آشتیانی معلم بود، قله های ما در کارهای خیرین معلم هستند، هر جایی اقدام تاثیرگذاری انجام شده توسط معلمان بوده است و معلمی از مقبول ترین شغل ها در جامعه است.
وزیر آموزش و پرورش همینطور با اشاره به اینکه در دوران کرونا فرهنگیان فداکاری کردند بگونه ای که مقام معظم رهبری از معلمان و فرهنگیان تشکر کردند، اضافه کرد: پس از این هم شما کار خویش را انجام می دهید چه گفته شود یا نه، چه دیده شود چه نه. در تثبیت و کارآمدی نظامی معلمان نقش داشتند و هنوز هم هست و آینده هم همین روند خواهد بود.
نوری با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی دولت ۹.۶ درصد شده بود و هم اکنون ۱۳ درصد شده است، اظهار داشت: اجازه نمی دهم آموزش و پرورش محمل کنکور شود، دانشگاه وظیفه دارد جذب دانشجو کند. ما باید کار تعلیم و تربیت خودمان را انجام دهیم، حکمرانی آموزش و پرورش این است که کار خودش را کند و موسسات نباید برای ما تعیین و تکلیف کنند اگر ببینیم در شورای نظارت عزل می شوند.
او خاطرنشان کرد: حکمرانی آموزش و پرورش ایجاب می کرد سند تحول اجرا شود، تحول باید در معلم و دانش آموز و اولیا رخ دهد و تغییر در این ۳ عنصر مشهود باشد؛ حضوری شدن مدارس با گسترش واکسیناسیون انجام شد اما تابع ستاد ملی کرونا هستیم با این وجود از ابتدا بر حضوری شدن مدارس تاکید داشتیم چون تجربه جهانی در این حوزه خویش را نشان می داد اما جریان عاطفی و رسانه ای بر انجام آموزش غیرحضوری شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت برای جبران افت ناشی از آموزش غیرحضوری یک فرآیند تعریف کرده تا در تابستان درس را بهتر یاد بگیرند.
نوری اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ از گذشته شروع شده بود و متناسب با ما نبود البته بعضی از کشورها بخش هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما امضا کرده بودیم. با حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم سند تحول داریم و نمی توانیم ۲۰۳۰ را اجرا نماییم.
او با اشاره به اینکه بلاتکلیفی معلمان و استخدام های آنان را برپایه قانون انجام دادیم، اظهار داشت: رتبه بندی فقط شعار بود اما امروز آنان که مجری بودند، مدعی تاخیر آن شدند؛
۶ هزار میلیارد برای ۳ سال در نظر گرفته شده بود هم اکنون ۳۸ هزار میلیارد برای ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است البته ابهاماتی در اجرا هست که با تطبیق مجلس و حقوقی رفع می شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش بر این است که نظام رتبه بندی زودتر اجرایی شود، معلمان با علم مباحث رتبه بندی را دنبال کنند و به قول های فضای مجازی اکتفا نکنند.
رئیس جمهور و مجلس پیگیر این امر بودند و بمحض رفع موانع اداری اجرایی می شود.
نوری همینطور با تکیه بر این که برای تاخیر اجرای آن عذرخواهی می کنم اما باید در این کم و کسری ها مانند یک خانواده رفتار نماییم، به جذب نیرو برای کمبود معلم اشاره نمود و اظهار داشت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر با آزمون و جذب ۱۵ هزار نفر دانشجوی تربیت معلم همچون اقدامات است.
او با اشاره به اینکه تلاش می شود نیروی ثابت و آماده داشته باشیم بخصوص در مرز عشایر و روستا، اضافه کرد: در همین راستا قرارگاه عدالت تشکیل دادیم تا محرومیت آموزشی برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره ساختمان و تجهیزات مدارس اضافه کرد: دولت در سفرهای استانی ۸ هزار میلیارد علاوه بر اعتبارات برای تکمیل ساختمان ها داده است و ما دنبال خلق منابع جدید هستیم.
نوری همینطور با اشاره به اینکه هنرستان ها هوشمند می شوند و تقویت هنرستان ها در دستور کار قرار دارد؛ اظهار داشت: انسجام درونی و ارتباط با بیرون باید در مدارس مورد توجه باشد؛ مدارس با بیرون ارتباط داشته باشند بچه های قرنطینه ای به درد جامعه نمی خورد؛ بچه ها را برای آینده تربیت نماییم بخصوص در سال جاری که دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است.
او خاطرنشان کرد: جامعه دانش بنیان در دوران دبستان و قبل از دبستان شکل می گیرد و دهه نودی ها آماده هستند که تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به قله جهانی برسانند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~