مدل كودك گزارش می دهد؛ رکورد مخاطبان ربع قرن اخیر سینمای ایران شکسته شد

مدل كودك گزارش می دهد؛ رکورد مخاطبان ربع قرن اخیر سینمای ایران شکسته شد

مدل كودك گزارش می دهد؛ رکورد مخاطبان ربع قرن اخیر سینمای ایران شکسته شد

مدل کودک: سینمای ۱۴۰۳ موفق شد که با گذر از آمار ۳۳ میلیون مخاطب، بیشترین میزان تماشاگر را از سال ۱۳۷۹ تا حالا تجربه کند.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینمای ایران در سال ۱۴۰۳، از نظر جذب مخاطب توانست با ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطبی که تا پایان شب گذشته جذب کرد، بهترین عملکرد در این زمینه را از شروع سال ۱۳۷۹ به خود ببیند.
تا قبل از این، آمار تعداد مخاطب در انحصار سینمای ۱۳۷۹ بود که در آن سال، حدود ۳۳ میلیون نفر به سینما رفتند. آمار مخاطبان سال ۱۳۷۸ نیز ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است که این آمار نیز تا پیش از شروع اکران نوروزی سینماها (۸ اسفند)، اساسا شکسته خواهد شد. با توجه به این که تعداد مخاطبان سینما در سال ۱۳۷۷، حدود ۳۱ میلیون نفر بود، این نتیجه گیری به دست خواهد آمد که سینمای امسال در ایام ابتدایی اسفند موفق می شود تا بیشترین میزان مخاطب طی ۲۷ سال اخیر را تجربه کند.
آمار مخاطبان سال ۱۳۷۸، ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است که این آمار نیز تا پیش از شروع اکران نوروزی سینماها (۸ اسفند)، اساسا شکسته خواهد شد
سنگ بزرگ در این عرصه، میزان مخاطبان سال ۱۳۷۶ است که در این سال، حدود ۴۰ میلیون نفر به سینما رفتند. رکوردی که امسال شکسته نخواهد شد اما برآوردها نشان میدهد که سینما در سال ۱۴۰۴ خواهد توانست از این مرز عبور کرده و به یک رکوردشکنی قابل توجه نائل شود.
گسترش ناوگان سینمایی در شهرهای مختلف کشور و زمینه مناسبی که در عرصه تنوع و تعدد تولیدات وجود دارد سبب خواهد شد تا سینمای ایران در سال ۱۴۰۴، هم تعداد سالن بیشتری برای نمایش فیلم در اختیار داشته باشد و هم تولیدات اجتماعی، کمدی، کودک و… برای پوشش بازه های مهم سال برنامه ریزی شود. بدین سبب با این چشم اندازی که از تنوع گونه در اکران نوروزی مشاهده شده، می توان نتیجه گرفت که سال آینده، اتفاق های بمراتب بهتری برای سینمای ایران چه به لحاظ رشد مخاطب و چه افزایش سرانه گیشه رخ خواهد داد.
کمدی «۷۰سی» با بالاتر از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مخاطب، «تگزاس ۳» با ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار، «زودپز» با ۴ میلیون و ۵۰ هزار، «تمساح خونی» با ۲ میلیون و ۸۵۰ و «مست عشق» با ۲ ملیون و ۱۰۰ هزار مخاطب، بیشترین میزان جذب تماشاگر در سینمای ایران را به عهده داشته اند.

۱۸ درصد بیش از مخاطبان سال گذشته

سینمای ایران درحالی امروز به جذب ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب رسیده که این آمار برای سال گذشته، ۲۸ میلیون و ۲۶۰ هزار مخاطب بود و این یعنی سینمای ۱۴۰۳ تا امروز، حدود ۱۸ درصد بیش از سال قبل مخاطب داشته است. البته ذکر این نکته نیز ضروری انگار تعطیلات مناسبتی امسال سینماها نیز در مقایسه با سال گذشته، حداقل برای ۲ هفته بیشتر بود که این مهم، توقفی نسبی در روند استقبال از سالن های تاریک را رقم زد.
تعداد مخاطبان سینما در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود. این آمار برای سال ۱۴۰۰، ۷ و ۲۰۰ هزار نفر اعلام گردید.
به این ترتیب، در سال ۹۹، ۷۰۰ هزار نفر
در سال ۹۸، ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
در سال ۹۷، ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (و به تعبیری ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر)
در سال ۹۶، ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر
در سال ۹۵، ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر
در سال ۹۴، ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
در سال ۹۳، ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
در سال ۹۲، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
در سال ۹۱، ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
در سال ۹۰، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
در سال ۸۹، ۱۱ میلیون نفر
در سال ۸۸، ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر
در سال ۸۷، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر
در سال ۸۶، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر
در سال ۸۵، ۱۶ میلیون نفر
در سال ۸۴، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر
در سال ۸۳، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر
در سال ۸۲، ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر
در سال ۸۱، ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر
در سال ۸۰، ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
در سال ۷۹، ۳۳ میلیون نفر
و در سال ۷۸، ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به سینما رفتند.

رکوردشکنی با طعم بهبود وضع کیفی

اینکه سینما بتواند تا پایان امسال، رکورد مخاطبان ۲۷ساله سینما را بشکند، رخدادی قابل توجه است؛ سینمای ۱۴۰۳ در شرایطی به این مهم دست می یابد که تعداد فیلم های موثر برای رقم خوردن چنین آماری، به بالای ۱۰ عنوان می رسد حال آنکه این اتفاق در رقم خوردن مخاطبان سال گذشته، تحت تأثیر فروش تنها ۲ فیلم بود. این امر نشان داد روند افزایش تعداد بازیگران موثر اتفاق مهمی است که ادامه آن برای سال آینده نیز کارآمد است.
با توجه به این که تعداد مخاطبان سینما در سال ۱۳۷۷، حدود ۳۱ میلیون نفر بود، به این نتیجه می رسیم که سینمای امسال در ایام ابتدایی اسفند موفق خواهد شد تا بیشترین میزان مخاطب طی ۲۷ سال اخیر را تجربه کند
ایرادی که سال قبل به کیفیت استقبال مخاطبان وارد می آمد، محدود بودن این استقبال ها به تنها ۲ فیلم «فسیل» و «هتل» بود. امسال این تعداد فیلم ها بالا رفته و شاخص کیفی بر روی «تجمع فیلم های کمدی در رقم خوردن این آمار» معطوف شده است. انگار حفظ تعدد فیلم های موثر در میزان مخاطبان و افزوده شدن گونه های دیگری همچون اجتماعی، کودک و… بتواند سال پرفروش تر و پرمخاطب تر را برای سینمای فردا برنامه ریزی کند.
همچنان که نگاهی به روند تولیدات ماه های گذشته، این امیدواری را به وجود آورده است که در اکران سال آینده، سهم سینمای اجتماعی و کودک به میزان قابل توجهی بالا رفته و این فیلم ها نیز رقابت تنگاتنگی را با کمدی ها در عرصه مقبولیت مردمی شروع کنند.
تنها یک برنامه ریزی هدفمند برای بازه های مختلف سال می تواند مخاطبان هدف بسیاری را به سینما بیاورد. اولین چالش اکران سال آینده از همین اکران نوروز شروع می شود که انتخاب های خوب و هوشمندانه ای صورت گرفت؛ ماه مبارک رمضان از نیمه های اسفند شروع می شود و اولین روز سال آینده نیز با لیالی قدر همزمان است. همین مورد برنامه ریزی مدون و هوشمندانه برای اکران سال آینده را می طلبد تا روند صنعتی شدن سینمای ایران دست کم در عرصه میزان استقبال مخاطب، به یک استاندارد قابل اعتنا نزدیک شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~

لینک دوستان

مطالب اخیر

دسته‌ها

مدل کودک، جایی که آخرین مدلهای لباس، کیف، کفش و اکسسوری مخصوص کودکان و نوجوانان به شما معرفی می شود. اینجا می توانید شیک ترین انتخاب ها را برای عزیزانتان داشته باشید. به دنبال خاص ترین و به روزترین مدهای کودک هستید؟ مدل کودک، انتخابی بی نقص برای خلق استایلی جذاب و منحصربه فرد برای فرزندانتان است.