معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاكید كرد لزوم تعامل دانشگاه ها و دولت برای حل چالش های زنان و خانواده

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاكید كرد لزوم تعامل دانشگاه ها و دولت برای حل چالش های زنان و خانواده

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاكید كرد لزوم تعامل دانشگاه ها و دولت برای حل چالش های زنان و خانواده

به گزارش مدل کودک، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک میان دانشگاه ها و معاونت امور زنان و خانواده اطلاع داد و اظهار داشت: در این کارگروه ها مقرر است مسائل به شکل تخصصی تر بررسی و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تعدادی از اساتید و اعضای هیئت علمی فعال در دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی حوزه مطالعات زنان و خانواده ملاقات و گفتگو کرد؛ در این جلسه همینطور بر اهمیت همکاری دانشگاه ها و نهادهای پژوهشی با معاونت زنان و خانواده در جهت شناسایی و حل مسائل در رابطه با زنان و خانواده تاکید شد.
این جلسه با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیتهای موجود و بررسی چالش ها و فرصت های پیش رو حوزه زنان و خانواده برگزار گردید. همینطور این نشست فرصتی برای تبادل نظر و عرضه پیشنهادات از جانب متخصصان دانشگاهی به منظور بهبود وضعیت زنان و خانواده در جامعه بود.
معاون رئیس جمهور در این نشست، با استقبال از حضور گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه مطالعات زنان، اظهار نمود که دانشگاه ها و مراکز علمی نقشی کلیدی در شناسایی مسائل و عرضه راهکارهای مبتنی بر تحقیقات علمی دارند.
او تاکید کرد که دولت و نهادهای اجرایی برای حل معضلات و چالش های این حوزه، نیازمند همکاری مداوم و فعالانه با دانشگاه ها هستند.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: ما باور داریم که با همکاری فعال و مستمر دانشگاه ها، می توانیم به شناسایی دقیق تر چالش ها پرداخته و به عرضه راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده کمک نماییم.
در ادامه جلسه، بهروز آذر اضافه کرد: دانشگاه ها بعنوان نهادهای آموزشی و پژوهشی برجسته، زودتر از هر نهاد دیگری توانایی شناسایی مسائل و چالش های موجود را دارند و از ظرفیت لازم برای تحلیل دقیق این مسائل و عرضه راهکارهای مبتنی بر روش های علمی برخوردار می باشند.
وی ضمن اشاره به این که معاونت زنان و خانواده در کنار دانشگاه ها و محققان خواهد بود اظهار داشت: میتوان با همکاری، راهکارهای مختلف را بررسی نموده و به اجماع و وفاق بر سر روش های مؤثر برای حل مسائل رسید.
معاون رئیس جمهور بیان نمود: این دیدار فرصتی فراهم نمود تا دانشگاهیان و سیاست گذاران به شناخت دقیق تری از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر دست یابند و گامی مهم در جهت تقویت تعامل و همکاری میان دولت و جامعه دانشگاهی برداشته شود و تصریح کرد که تداوم این تعاملات و تبادل نظرها به افزایش کیفیت سیاستگذاری ها در حوزه زنان و خانواده به بهبود وضعیت این بخش از جامعه منجر خواهد شد.
ایشان همینطور ضمن اشاره به اهمیت نقش دانشگاه ها در تولید دانش و پژوهش های کاربردی و عرضه مشاوره های علمی به دولت و نهادهای اجرایی اذعان کرد: دانشگاه ها با داشتن تیم های متخصص در زمینه های مختلف، می توانند دیدگاه های مبتنی بر حقیقت های علمی و تجربیات پژوهشی را عرضه کنند که در فرایند سیاستگذاری و تصمیم گیری های کلان اجتماعی به کار گرفته شود.
معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد که این تعاملات نباید محدود به جلسات و دیدارهای کوتاه مدت باشد، بلکه باید به شکل منظم و پایدار ادامه یابد تا از ظرفیتهای علمی و پژوهشی دانشگاه ها برای بهبود وضعیت زنان و خانواده استفاده کامل شود.
او همینطور از تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک میان دانشگاه ها و معاونت امور زنان و خانواده اطلاع داد و اظهار داشت: در این کارگروه ها مقرر است مسائل به شکل تخصصی تر بررسی و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در انتها این دیدار، از خانم دکتر ژاله شادی طلب استاد پیشکسوت این رشته و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور میهمانان به پاس فعالیت ارزشمندشان در تأسیس و توسعه این رشته مطالعاتی تقدیر به عمل آمد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~