امید به تحول در ۶۱ سال محرومیت کتابخانه عمومی جیرفت

امید به تحول در ۶۱ سال محرومیت کتابخانه عمومی جیرفت

امید به تحول در ۶۱ سال محرومیت کتابخانه عمومی جیرفت

به گزارش مدل کودک، جیرفت: شهر جیرفت تنها از یک کتابخانه عمومی برخوردار می باشد که در مجموع ۴۶۰ متر زیربنا دارد و در ۱۳۴۲ تاسیس شده اما حالا برای اولین بار یک دبیرکل نهاد کتابخانه ها به این شهر سفر کرده تا امیدها را برای یک تحول زنده کند.
دریافت ۸ MB به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا امروز -یکشنبه- برای نخستین بار شهرستان جیرفت یک دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به خود دید و مدیران محلی امیدوارند زمینه ساز تحولی در زیرساخت های کتابخانه های عمومی این شهرستان و همینطور جنوب استان کرمان شود.
مهدی رمضانی امروز با همراهی نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به جیرفت سفر کرد که در بدو امر در نشستی با امام جمعه شهر جیرفت مشکلات و کمبودهای این حوزه بررسی گردید.
هرچند مسؤلان کتابخانه های عمومی هیچ آماری از میزان فاصله جنوب کرمان با دیگر نقاط کشور از لحاظ زیرساخت نه تنها در این نشست بلکه در جریان سوال خبرنگار ایرنا هم عرضه ندادند اما وجود تنها یک کتابخانه عمومی از سال ۱۳۴۲ در جیرفت که هیچ تغییر خاصی در فضا و امکانات آن نشده است خود گویای همه چیز است.
شرایط زیرساختی کتابخانه ها در جیرفت پاسخگو نیست
امام جمعه شهر جیرفت در نشست با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: شهرستان جیرفت پیشانی جنوب است و فرهیختگان و دانشجویان این شهر اهل مطالعه هستند.
حجت الاسلام میثم تارم اضافه کرد: جبرفت شهری دانشگاهی است و چندین دانشگاه و حوزه علمیه در آن وجود دارد و شرایط موجود زیرساختی کتابخانه ها پاسخگو نیست و امکانات برای مطالعه نسل جوان بسیار اندک است.
وی اظهار امیدواری کرد با سفر دبیرکل و حمایت های نماینده مجلس و مسؤلان محلی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان باشیم.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اماکن مذهبی را برای تجهیز کردن در اختیار شما قرار دهیم.
حجت الاسلام تارم همینطور سفر رئیس مجلس به لبنان را دارای پیام های معناداری برای دوست و دشمن دانست و آن شجاعانه خواند.
کتابخانه جیرفت در شان مردم نیست
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هم در این جلسه اظهار داشت: ما از مسئولانی که به شهرستان سفر می کنند انتظار داریم مشکلات را رفع کنند و راهکارهایی عرضه کنند همینطور تصمیم هایی گرفته شود که سبب تحول در آن شهرستان شود.
بهنام سعیدی اضافه کرد: ۱۰ روز قبل دیداری با وزیر ارشاد داشتیم که از استقلال اداره کتابخانه ها در جنوب کرمان حمایت کردند و در این خصوص نامه ای هم به دبیرکل نهاد کتابخانه ها نوشتند.
وی با اشاره به اینکه انتظار از دبیرکل نهاد کتابخانه ها اینست تصمیمی قاطعانه در این حوزه بگیرند افزود: استقرار اداره کل کتابخانه های جنوب کرمان با یک میلیون جمعیت و هشت شهرستان ضرورتی به حساب می آید که شاید مشکلاتی در زمینه برنامه بودجه و امور استخدامی آن وجود باشد اما اگر زمان هم ببرد بالاخره نتیجه می گیرد.
سعیدی خاطرنشان کرد: در نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه نوشته شده با همکاری استان پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.
وی دومین موضوعی را که از دبیرکل نهاد کتابخانه ها انتظار دارد راه اندازی یک کتابخانه عمومی مناسب دانست و اظهار داشت: کتابخانه کنونی در شان مردم جیرفت نیست.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: در جنوب کرمان کتابخانه ای که یک اهل کتاب، دانشجو یا دانش آموز رغبتی جهت استفاده از آن داشته باشد نداریم.
وی خاطرنشان کرد: یک کتابخانه مرکزی آبرومند به مرکزیت جیرفت راه اندازی شود، زمین هم در اختیار گذاشته می شود.
امام جمعه جیرفت و دبیرکل نهاد کتابخانه ها آماده تجهیز هر مکان مناسب برای کتابخانه هستیم
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در این جلسه اظهار داشت: مطابق قانون هیچ اعتباری برای حوزه عمران و ساخت کتابخانه نداریم و فقط بهره بردار هستیم.
مهدی رمضانی اضافه کرد: همه کتابخانه ها را سازمان های دیگر می سازند یا از محل های ملی و استانی ایجاد می شود.
وی افزود: اگر فضایی در جیرفت امکان تبدیل به کتابخانه را دارد معرفی شود تا ما انرژی را بر روی بهره برداری آن بگذاریم، برای تهیه کتاب هم کمک می نماییم.
وی تصریح کرد: نگاه ما ایجاد کتابخانه های چند منظوره است چون کتابخانه یک مرکز فرهنگی اجتماعی به حساب می آید.
رمضانی ضمن اشاره به انجام خدمات مشاوره، درسی و اشتغال در کتابخانه ها بیان نمود: در قسمت های کودک، نوجوان، اتاق علم و کارگاه های خلاقیت به شکل مفصل کار کرده ایم.
وی همینطور خواهان کمک خیرین و مسؤلان شهرستانی و استانی شد و اضافه کرد: در ارتباط با ایجاد اداره کل کتابخانه های جنوب کرمان هم مخالفتی نداریم.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی با یاد از شهدای اخیر بخصوص حسن نصرالله که دل ما را به درد آورد اظهار نمود: امیدواریم در عمل سبب شادی شهدا شویم.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا در این سفر بخشی از مصلی شهر جیرفت و همینطور یک ساختمان که مقرر است در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گیرد بعنوان مکان هایی که کتابخانه جدید شهر در آن راه اندازی شود، مورد بازدید قرار گرفت.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~