سومین جشن مهر سینمای ایران با تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان سینما به پایان رسید

سومین جشن مهر سینمای ایران با تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان سینما به پایان رسید

سومین جشن مهر سینمای ایران با تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان سینما به پایان رسید

به گزارش مدل کودک، سومین «جشن مهر سینمای ایران» طی آئینی با تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان سینما همچون علی نصیریان پایان یافت.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آئین اختتامیه سومین جشن ملی مهر سینمای ایران از ساعت ۱۸: ۳۰ عصر شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در موزه سینمای ایران درحال برگزاری است.
جشن مهر سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور شروع به کار کرد.
مهر سینمای ایران عید نوروز هنرمندان است
دبیر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در شروع این مراسم با اشاره به اینکه در مجموع از ۶۰۲ نفر هنرمند در سرتاسر کشور تجلیل کردیم، اظهار داشت: مهر سینمای ایران با ۲۱ استان شروع و سال جاری در ۳۱ استان برگزار گردید. سال جاری از ۱۰۵ کارگردان و ۵۷ بازیگر و ۴۲ تهیه کننده و ۳۲ پژوهشگر و اشخاصی در دیگر حوزه ها در سرتاسر کشور قدردانی کردیم.
قادر آشنا با تکیه بر این که هیچگاه هنر افراد پشت صحنه دیده نمی شد، عنوان کرد: هدف مهر سینمای ایران دیده شدن آنهایی بود که دیده نمی شوند. مهر سینمای ایران به همه جغرافیای ایران توجه داشت. در این ایام مبحث سینما در استان ها بعنوان یک مبحث جدی تلقی شد و ظرف یک هفته استان درگیر سینما بود.
وی اضافه کرد: مهر سینمای ایران عید نوروز هنرمندان و محل محبت به یکدیگر است. در این روز مثل نوروز باید نگرانی و دلخوری را کنار بگذاریم.
بخش دیگری از مراسم به تقدیر از جلال الدین معیریان چهره پرداز و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت اختصاص داشت.
سینما را از مهرجویی یاد گرفتم
علی نصیریان بعد از دریافت تندیس خود اظهار داشت: روز جشن مهر سینمای ایران روز مهر و محبت و حیات است من این جشن را بسیار مبارک می دانم.
این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با تکیه بر این که تشویق برای نسل های بعدی بسیار بجا و خوب است، اضافه کرد: من جان کندم که به اینجا رسیدم. هنر لذت بخش است و نخستین کسی که از خلاقیت هنری لذت می برد خود هنرمند است.
نصیریان افزود: این سینما به آسانی به اینجا نرسیده است. یک نسل پیش از من که به آن فیلیمفارسی می گفتند برای آن زحمت کشید. البته به آنها زیاد بد و بیراه گفته اند. معتقدم زمانه و فرهنگ آنها ایجاب می کرد که آن جور عمل کنند. ولی نسل های بعدی آمدند و جور دیگری کار کردند.
وی تصریح کرد: اواسط دهه چهل کتاب و ترجمه و نمایشنامه خارجی و استاد آمد و تئاتر و سینما راه افتاد. در این دوره افراد مطرحی مثل مهرجویی درخشیدند مهرجویی حیف شد که دار فانی را وداع گفت. من سینما را از مهرجویی یاد گرفتم و در چهار پنج فیلم با او همکاری کردم. فیلم «گاو» این هنرمند هنوز فراموش نشدنی است.
در بخش دیگری از مراسم از بیشتر از ۳۰ سینماگر همچون سینمادار، کارگردان، آموزشگاه دار، تهیه کننده سراسر کشور و … تجلیل شد.
نیازمند یاری همه هستم
رائد فریدزاده رئیس جدید سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری هم در این مراسم تصریح کرد: خوشا به حال نسل ما که در زمانه استاد علی نصیریان زیست می کند.
وی اضافه کرد: امروز روز اول کاری بنده بود و در این مراسم صحبت از وفاق شد. وفاق یعنی داشتن حس و مسئولیت مشترک برای اینکه در راه اعتلای فرهنگ کشور گام برداریم. نیازمند یاری همه هستم و امیدوارم شاهد اعتلای بیشتر هنر ایران زمین باشیم.

به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا، سومین دوره جشن مهر سینمای ایران سال جاری در ۳۱ استان کشور برگزار شد که بعضی از این جشن ها با حضور مدیران سازمان سینمایی کشور، مسؤلان و سینماگران و هنرمندان شاخص و افتتاح سالن های سینمایی در استان ها همراه بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~