کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تسهیل خواهد شد

کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تسهیل خواهد شد

کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تسهیل خواهد شد

به گزارش مدل کودک، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تدوین مقررات برای تسهیل و تقویت حضور کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی اظهار داشت: طرح های نخبگان این حوزه برای ایجاد هم افزایی با نسل جوان و متخصصان در حوزه هوش مصنوعی حمایت و هدایت خواهد شد.
سعید پورابوالقاسم در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در رابطه با اقدامات مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه ظرفیتهای فرهنگ و هنر ایرانی در عصر هوش مصنوعی اظهارداشت: در این خصوص کارگروه تخصصی نخبگان و اساتید دانشگاهی برای شناسایی مسائل و مشکلات و چشم انداز این حوزه تشکیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: این کارگروه تعیین خواهد نمود که مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان مرجع تخصصی این حوزه در کشور است و خویش را موظف می دانیم بر حسب مأموریت این مرکز اقداماتی برای پاسخ به سوالاتی همچون رابطه تکنولوژی های جدید با فرهنگ و تمدن ایرانی چیست؟ و فناوری های هوش مصنوعی چگونه، به چه طریقی و در جهت کدام چشم انداز می توانند به اعتلای فرهنگ و تمدن ایرانی کمک کنند؟ پاسخ دهیم.
پورابوالقاسم اضافه کرد: برای تشکیل این کارگروه، نیازمند بهره مندی از نظرات اهالی فناوری و حوزه های رسانه و هنری، سازمان های متولی فناوری در جهت تدوین سیاست ها و شناسایی ظرفیت ها در جهت توسعه و بخصوص کمک به شکل گیری هویت نسل جوان هستیم.
رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: از نخبگان دعوت می نماییم تا ایده ها و نظرات خویش را در چارچوب طرح عرضه کنند و برای اجرایی سازی، تصمیم گیری و تاثیرگذاری بهتر به این مرکز مشاوره دهند.
وی تصریح کرد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راهکارهای متخصصان و نخبگان در کنار سایر نهادها و دانشگاه های کشور برای توسعه و همگانی کردن هوش مصنوعی همکاری می کند و با همراهی ستاد عالی هوش مصنوعی، رباتیک و مرکز ملی فضای مجازی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز همکاری لازم را خواهد داشت.
پورابوالقاسم اظهارداشت: مأموریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بعنوان نهادی فرهنگی، پیشران و تنظیم گر، ارتقای ظرفیتهای حکمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعتلا و صیانت امر فرهنگ در فضای مجازی است و کار ویژه ای را عهده دار است.
سعید پورابوالقاسم – رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسهیل حضور کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدوین مقررات به منظور تسهیل و تقویت حضور کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی، حمایت و هدایت از طرح های نخبگان این حوزه، شبکه سازی و کمک به جریان سازی فرهنگی فعالان و ظرفیتهای فضای مجازی را از برنامه های این نهاد برای اعتلای فرهنگ و هنر و ایجاد هم افزایی با نسل جوان و متخصصان در حوزه هوش مصنوعی و سواد فضای مجازی عنوان نمود.
وی اظهار داشت: تشکیل کارگروه تخصصی اساتید فرهنگ و رسانه برای تدوین و تنظیم دستورالعمل های اجرایی، گسترش ادبیات کسب و کارهای فرهنگی و هنری در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از راه ایجاد بستر اقتصادی برای اصحاب هنر، امکان نشر و صادر کردن هنرهای بوجود آمده با تکنولوژی های جدید، ایجاد بستر گفت و گو و آموزش برای انتقال و آگاهی فرهنگ ایرانی به نسل جوان برای شناخت تمدن و فرهنگ ایرانی از راه تولید محتوا با کمک تکنولوژی های جدید از دیگر برنامه های این نهاد است.
پورابوالقاسم در رابطه با شناسایی و انتقال تکنولوژی های جدید در حوزه فرهنگ و هنر در حوزه ماموریتی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: در این خصوص برگزاری نشست های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید، راه اندازی جشنواره مجازی مشاهیر ایران زمین، موزه مجازی هنرهای معاصر ایران، طراحی و ساخت اپلیکیشن تخصصی برای تولید محتوای فرهنگی توسط مردم مدنظر قرار می گیرد.
رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به راهبری و هماهنگی رشد تولید محتوا و خدمات فرهنگی ایرانی اسلامی در فضای مجازی اضافه کرد: تدوین و اجرایی سازی ۵۰۰ محتوای چندرسانه ای برای توسعه شناخت مفاخر ایران، فراخوان جذب ایده ها از جانب اهل فن و دانش با محوریت درخشندگی فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی صورت خواهد گرفت.
وی همکاری با دانشگاه های علوم انسانی و هنر برای ایجاد گروه چند رسانه ای و ایجاد دبیرخانه دائمی همایش سواد فضای مجازی را از دیگر برنامه های این نهاد برای اعتلای فرهنگ و هنر و ایجاد هم افزایی با نسل جوان و متخصصان در حوزه هوش مصنوعی و سواد فضای مجازی برشمرد.
پورابوالقاسم اظهارداشت: انتشار فصلنامه تخصصی با عنوان «سواد مطالعات فضای مجازی و فناورین های نوین»، برگزاری ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت «فرهنگ و سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی»، نشست ملی فعالان فضای مجازی با محوریت «کودک و خانواده، هوش مصنوعی، خلاقیت های نوین»، جشنواره مجازی کارتون با عنوان «سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» و جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی در چهار بخش؛ شاهنامه خوانی، نقالی، تصویرسازی و متون مکتوب همچون اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~