در گفت وگو با مدل كودك مطرح شد؛ رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

در گفت وگو با مدل كودك مطرح شد؛ رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

در گفت وگو با مدل كودك مطرح شد؛ رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

به گزارش مدل کودک، داور بخش «نمایش خلاق» جشنواره هنرهای نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: رقابت در حوزه تئاتر کاربردی و نمایش خلاق بی معناست، و بهتر است در این بخش برداشته شود.
سیدجمال میرجعفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، در رابطه با کیفیت آثار راه یافته به جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان بیان نمود: در قسمت نمایش خلاق، گروه داوران طرح ها را خواندیم و مشاوره های لازم را هم به مربیان دادیم. به صورت کلی پایه و اساس طرح ها خوب بود، اما کمی از نمایش خلاق دور بودند و بیشتر به سمت تئاتر رفته بودند.
داور بخش «نمایش خلاق» جشنواره هنرهای نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: در واقع طرح ها به نحوی نوشته شده بود که قصد داشتند تئاتر کار کنند. ازاین رو ما تلاش کردیم راهنمایی همراه با آموزش داشته باشیم تا طرح ها به سمت نمایش خلاق سوق داده شوند. دراین میان نمایش هایی هم بودند که از اساس خلاقانه نوشته شده بودند و مربیان تخصصی روی نمایش خلاق کار کرده بودند.
اینکه از خود کودکان در کار استفاده شود، بداهه باشد و از قبل آماده نشده باشد و تمرینی نداشته باشند ملاک داوران بخش «نمایش خلاق» بود
داور بخش «نمایش خلاق» نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در رابطه با تأثیر برگزاری جشنواره و اهمیت آن برای کودک و نوجوان اظهار داشت: این فلسفه کلی که جشنواره ای برای کودک و نوجوان برگزار گردد بسیار اتفاق خوبی است. اینکه جشنواره ای داشته باشیم که کودکان بیایند تجربیات شان را به هم منتقل کنند و آموزش ببیند، خیلی خوب است و اهمیت ویژه ای دارد. همینطور نحوه برگزاری جشنواره هم اهمیت دارد. در بحث نمایش خلاق ما اعتقادی به رقابت نداریم، اگر رقابت در قسمت خلاق برداشته شود به نظرم خیلی بهتر است. این مسئله حتی در حوزه تئاتر کاربردی هم بی معناست اگر این موارد رعایت شود اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد خورد.
مدرس دوره های تربیت مربی خلاقیت و فکرپروری افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و اساسا انتقال تجربه ها ظرف یک مدت زمانی مشخص هم برای مربیان و هم برای کودکان و نوجوانان بسیار اتفاق خوبی است و نتایج اثرگذاری به همراه دارد.
مدرس و مربی بازی های نمایشی و نمایش خلاق در ادامه به معیارهای انتخاب آثار اشاره نمود و اضافه کرد: ما تلاش کردیم از آثاری که خلاق تر بودند و ایده های کاربردی تری داشتند استفاده نماییم. بیشتر تمرکزمان روی این بود که چه قدر هر اثر و هر طرح از خود بچه ها کمک می گیرد و تا چه اندازه به شکل مشارکتی کار شده اند. اینکه از خود کودکان در کار استفاده شود، بداهه باشد و از قبل آماده نشده باشد و تمرینی نداشته باشند ملاک ما داوران در این بخش بود.
سیدجمال میرجعفری داور بخشِ «نمایش خلاق» جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~