مدیركل بهداشت و بیمه های اجتماعی كمیته امداد اعلام كرد شارژ بن کارتهای زنان آبستن و دارای کودک زیر۲ سال پس از وقفه ۵ ماهه

مدیركل بهداشت و بیمه های اجتماعی كمیته امداد اعلام كرد شارژ بن کارتهای زنان آبستن و دارای کودک زیر۲ سال پس از وقفه ۵ ماهه

مدیركل بهداشت و بیمه های اجتماعی كمیته امداد اعلام كرد شارژ بن کارتهای زنان آبستن و دارای کودک زیر۲ سال پس از وقفه ۵ ماهه

به گزارش مدل کودک، مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد ضمن اشاره به وقفه چندماهه در اجرای طرح «حمایت از مادران آبستن و دارای کودک زیر ۲ سال در دهک یک تا پنج درآمدی» اعلام نمود که با توجه به رایزنی های صورت گرفته با بنیاد علوی، اجرای طرح مذکور از سر گرفته شده، به طوریکه سهمیه فروردین و اردیبهشت ماه (با سرانه ماهانه ۳۵۰هزار تومان) در ایام اخیر و سهمیه خردادماه هم طی هفته های آتی به حساب مادران واریز می شود.
مجتبی احمدلو در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ یکی از مفاد تفاهمنامه ۵ ساله میان بنیاد مستضعفان و کمیته امداد پشتیبانی از تغذیه مادران آبستن و شیرده است، اظهار نمود: برپایه این تفاهمنامه تأمین اعتبار توسط بنیاد علوی و اجرای آن توسط کمیته امداد با معرفی مادران توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها در سطح شهرستان ها مطابق سهمیه اعلام شده صورت می گیرد.
وی افزود: بعد از رایزنی های صورت گرفته با بنیاد علوی تعهد بوجود آمده امسال هم همانند سال قبل است، به طوریکه از حداکثر ۶۰ هزار مادر آبستن و شیرده در دهک یک تا پنج درآمدی به مدت ۱۲ ماه حمایت تغذیه ای صورت می گیرد. در جهت اجرای این تفاهمنامه، مادران آبستن و شیرده توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ها به کمیته امداد معرفی و پس از کنترل و شناسایی دهک ها به صندوق امداد ولایت معرفی می گردند، بعد از این معرفی، بن کارت غیرنقدی با سرانه ماهانه ۳۵۰ هزار تومان ( حداکثر ۱۲ ماه) در جهت خرید اقلام غذایی از نزدیکترین فروشگاه محل برای آنها صادر می شود.
مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد ضمن اشاره به وقفه بوجود آمده در اجرای این طرح از آغاز سال، بیان نمود: با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته توسط بنیاد علویِ بنیاد مستضعفان و همچنین با توجه به این که از فروردین ماه کارت ها شارژ نشده بود، مقرر شده سهمیه فروردین و اردیبهشت ماه در ایام اخیر واریز و سهمیه خردادماه هم طی دو الی سه هفته آینده شارژ شود. معوقات سهمیه ماه های تیر و مرداد هم بمحض آماده شدن فهرست و تأمین اعتبار جبران خواهد شد.
احمدلو ضمن اشاره به این که لزوما این مادران از افراد زیر پوشش کمیته امداد نیستند، اظهار داشت: صرفاً اجرای طرح پشتیبانی از مادران آبستن و دارای کودک زیر ۲ سال در دهک یک تا پنج درآمدی برعهده کمیته امداد و تأمین اعتبار آن از جانب بنیاد علوی تا آخر سال ۱۴۰۳ صورت می گیرد.
وی ضمن اشاره به تأثیر اجرای این طرح در کاهش سوءتغذیه، اضافه کرد: طبق پژوهش های انجام شده در سالهای گذشته، بن کارت های غیرنقدی کمیته امداد در کاهش و رفع سوءتغذیه مادران اثربخش بوده است.
مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد همینطور در رابطه با نحوه ی استفاده از این بن کارت ها تصریح کرد: سهمیه هر ماه به حساب مادران واریز می شود. استفاده از این کارتها بگونه ای است که صرفاً میتوان با این کارتها، کالا خرید کرد. البته برای خرید با فروشگاه خاصی قرارداد نداریم و مادران می توانند با رفتن به نزدیکترین مغازه اقلام غذایی را خریداری کنند. شایان ذکر است

که پس از شارژ کارت به شماره موبایل مادران پیامکی جهت اعلام خرید اقلام غذایی ارسال می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~