نگرانی های بعد از بازگشت زائرین تا خبری تلخ از تولید فارس در روزنامه های شیراز

نگرانی های بعد از بازگشت زائرین تا خبری تلخ از تولید فارس در روزنامه های شیراز

نگرانی های بعد از بازگشت زائرین تا خبری تلخ از تولید فارس در روزنامه های شیراز

به گزارش مدل کودک، وجود ۵۳۹ واحد صنعتی تعطیل در فارس، نگرانی از شیوع بیماری های بومی عراق در بین زائرین اربعین، ضرب الاجل استاندار فارس به مدیران در رابطه با اجرای طرح جوانی جمعیت، و بی آرامستانی شهر پرجمعیت فارس از خبرها و گزارش هایی است که در ورق زدن روزنامه های ۳۰ مرداد شیراز توجه خوانندگان را به خود جلب می کند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایرنا، نگاهی به صفحه نخست روزنامه های دوشنبه شیراز، چند تیتر بیش از تمام مخاطب را به صفحه هی میانی این مطبوعات می کشاند تا جزئیات بیشتری بخوانند.
” چرتکه اندازی رصد در پشتیبانی از فرزندآوری”، ” چالش احیاء و اموات” در صدرا، “نگرانی از شیوع بیماری های بومی عراق بعد از بازگشت زائرین” و ” تعطیلی ۵۳۹ واحد صنعتی در فارس” و یادداشتی با عنوان “غایب ها” از این دست مطالب هستند که می تواند برای مخاطب روزنامه خوان، جذاب باشد.
پاسخ به نگرانی های بعد از اربعین در عصر مردم
عصر مردم در مصاحبه ای با معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به “نگرانی از شیوع بیماری های بومی عراق بعد از بازگشت زائرین” پرداخته است.
دکتر محمدرضا کریمی در این مصاحبه بیماری های تنفسی را از بیماری های شایع در عراق عنوان نمود که کمتر در ایران وجود دارد؛ به قول طبق گزارش ها، سرخک بخصوص در بین زیر ۱۵ ساله افزایش پیدا کرده و مردم باید آگاه باشند و اگر واکسیناسیون نشده اند اقدام نمایند.
او در رابطه با این بیماری و البته کرونا که به تازگی بیشتر شایع شده سفارش به استفاده از ماسک و مراقبت از خود در تجمعات کرده و برای جلوگیری از مبتلا شدن به تب دانگی پوشیدن لباس های آستین بلند، نخی و رنگ روشن را توصبه کرده چون که بیماری آئدس در عراق هم مشاهده شده است.
به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیرساختهای بهداشتی کشور عراق مانند کشور ما نیست و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، احتمال انتقال بیماری ها از طریق تنفس، آب و غذا وجود دارد؛ او رعایت بهداشت فردی و عمومی را مهم ترین شرط حفظ سلامت در اربعین دانسته است.
انعکاس گسترده خبر تلخ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در مطبوعات
عصر مردم خبر مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از تعطیلی ۵۳۹ واحد صنعتی در فارس را تیتر اول خود کرده است؛ این خبر برآمده از نشست خبری روز گذشته این مسئول است.
مسعود عظیمی گفته: راهی جز فعال شدن واحدهای واحدهای کوچک و متوسط نداریم که در این خصوص هم باید زیر ساخت ها را به اندازه کافی آماده نماییم.
تیتر اول افسانه هم برداشتی از همین خبر است؛ این روزنامه به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نوشته: اختلاف شرکا، نداشتن مدیریت جامع و نداشتن شبکه از مهم ترین دلایل تعطیلی واحدها در فارس است.
عظیمی در این جلسه خبری گفته: هم اکنون شرکت شهرک صنعتی فارس تنها برق واحدهای نیازمند زیر یک مگاوات برق را می تواند کند و کل برق مورد نیاز صنایع استان تأمین نمی شود.
گزارش روزنامه های فارس از ضرب الاجل و حمایت باردیگر استاندار فارس از فرزندآوری
استاندار فارس روز گذشته در چهارمین ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت سخنرانی کرد و سخنان او نمود گسترده ای در صفحه نخست روزنامه های شیراز داشته است.
خبر جنوب این سخنان را با تیتر ” چرتکه اندازی رصد” در پشتیبانی از فرزندآوری منتشر نموده و به نقل از محمدهادی ایمانیه نوشته است: راه حفظ نیروی حوان کشور، صیانت از جوانی جمعیت است و مدیرانی که به این مورد اهمیت نمی دهند باید برای ترک فعل خود نسبت به قانون پاسخگو باشند.
آنطور که استاندار فارس گفته، سامانه ای جهت بررسی اجرای قوانین خانواده و جمعیت نوشته شده است که نباید به فراموشی سپرده شود، رتبه بندی ها باید به تشویق برترین ها و تنبیه ضعیف ترین ها منجر شود.
شیراز نوین سخنان استاندار فارس در پشتیبانی از فرزندآوری را با تیتر ” صیانت از جوانی جمعیت اجبار قانونی است” در بالای صفحه نخست خود منتشر نموده و این بخش از سخنان ایمانیه که مدیرانی که به اجرای این قانون اهمیت نمی دهند باید نسبت به قانون پاسخگو باشند را برجسته کرده است.
تماشا هم سخنان اخیر ایمانیه در ستاد جوانی جمعیت فارس را با تیتر “مساله جوانی جمعیت برای کشور بسیار اززشمند است” منتشر نموده است.
“چالش احیاء و اموات” صدرا در خبر جنوب
خبر جنوب با انتشار گزارشی، بار دیگر چالش بی آرامستانی شهر پر جمعیت صدرا از توابع شیراز را برجسته کرده و نوشته است: فعلاً هیچ نقطه ای در صدرا وجود ندارد که به شکل رسمی بتوان آنرا آرامستان نامید.
این روزنامه به نقل از شهردار صدرا نوشته است: هرجایی که دستگاههای متولی تایید کنند، آماده راه اندازی آرامستان هستیم. وی در این مصاحبه به پروژه هایی که کلنگ زنی شد اما به علت مسائل زیست محیطی و بهداشتی متوقف ماند هم اشاره کرده و در رابطه با آن توضیح داده است.
“غایب ها”ی افسانه از دوری فرزندان ایران از کتاب و کتابخوانی می گوید
روزنامه افسانه در ستون ” روزن” خود، یاد داشتی با عنوان “غایب ها” منتشر نموده و به این مسئله پرداخته که نیمی از جمعیت ۱۵ میلیونی کودک و نوجوان کتاب نمی خوانند و نیمی از آنها عضو کتابخانه های عمومی و دانش آموزی هستند.
در این یادداشت به دلایل این کتاب نخوانی کودکان و نوجوانان هم اشاره شده که به ادعای نویسنده ضعف شدید فرهنگ نوشتاری و البته تولیدات ادبی ناچیز برای این گروه سنی است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~