ثبت های جهانی مسئولیت توسعه سواد میراث فرهنگی را سنگین تر می کند

ثبت های جهانی مسئولیت توسعه سواد میراث فرهنگی را سنگین تر می کند

ثبت های جهانی مسئولیت توسعه سواد میراث فرهنگی را سنگین تر می کند

به گزارش مدل کودک، دبیر جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی ضمن تبریک ثبت جهانی هگمتانه اظهار داشت: ثبت های جهانی مسئولیت دولت، تشکل ها، پژوهشگران و فعالان هنر و رسانه را در توسعه «سواد میراث فرهنگی» سنگین تر می کند.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا، محوطه باستانی هگمتانه روز گذشته ۶ مردادماه با اجماع اعضای کمیته میراث جهانی یونسکو بعنوان بیست و هشتمین میراث ایرانی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
هگمتانه نام کهن شهری باستانی از دوره ماد بوده و به عبارتی مادر شهر های باستانی تمدن پارسی است، از این محوطه باستانی آثار بسیار ارزشمندی از دوره هخامنشی، ساسانی و شواهدی بی نظیر از شهرسازی دوره اشکانی یافت شده است.
علیرضا تابش در پیامی نوشت: در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر دهلی نو، محوطه باستانی «هگمتانه» ثبت جهانی شد، این محوطه مهم تاریخی با آثار و شواهدی بی نظیر از دوره ماد، هخامنشی، اشکانی و ساسانی بعنوان بیست و هشتمین میراث ایرانی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
وی در این پیام اضافه کرد: بعد از ثبت جهانیِ هگمتانه، این میراث پرارزش به مردم جهان متعلق می باشد و «میراث بشری» است، من هم این دستاورد را به مردم عزیز ایران و همدانی های با فرهنگ تبریک می گویم. ثبت های جهانی، مسئولیت دولت، تشکل ها، پژوهشگران و فعالان هنر و رسانه را در توسعه «سواد میراث فرهنگی» سنگین تر می کند.
تابش افزود: مسؤلان شهر و استان همدان (استانداری، شهرداری، صدا و سیما و…) از این جهت در موقعیت مهمی قرار گرفته اند. پژوهشگران و هنرمندان هم برای معرفی خلاقانه گوشه ای مهم از مدنیت، فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان، نقش به سزایی دارند. عظمت تاریخ و تمدن ایران را با خلق روایت های جذاب، هنرمندانه و متمایز میتوان به مخاطب امروزی معرفی نمود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~