برگزاری مسابقه آشپزی با مشارکت افراد دارای معلولیت

برگزاری مسابقه آشپزی با مشارکت افراد دارای معلولیت

برگزاری مسابقه آشپزی با مشارکت افراد دارای معلولیت

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه ای «طعم امید ۲» با مبحث طبخ غذاهای سنتی توسط افراد اثرگذار دارای معلولیت در چهار استان برگزار می گردد و مهلت ثبت نام در این رویداد تا ۱۵ مردادماه تعیین شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، براساس اعلام روابط عمومی معاونت گردشگری، این جشنواره با حمایت فدراسیون گردشگری خوراک و میز «گردشگری دسترس پذیر» در چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می گردد و برای ثبت نام در آن تا ۱۵ مردادماه مهلت تعیین شده است.
این مسابقه و جشنواره در جهت برقراری پیوند میان گردشگری دسترس پذیر با گردشگری خوراک و کمک به دستیابی به لذت طعم گردشگری با استفاده از مهارت آشپزی افراد دارای معلولیت و همینطور به منظور پشتیبانی از گروه­ های مختلف دارای معلولیت و انجمن های فعال در این عرصه، برگزار می گردد.
شرکت کنندگان این مسابقه افراد دارای معلولیت واجد شرایط از گروههای معلولیتی جسمی حرکتی، نابینایان و افراد با سندرم داون هستند که در طبخ غذاهای سنتی مبتنی بر فرهنگ خوراک استانهای منطقه شمال کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان و هم استان تهران به رقابت می پردازند.
در انتخاب استان ها، فرهنگ خوراک و نوع غذای سنتی و بومی و توانمندی افراد دارای معلولیت در طبخ این نوع غذاها مدنظر بوده است، یعنی افراد دارای معلولیت شرکت کننده در مسابقه باید نسبت به طبخ غذاهای سنتی این استان ها برپایه لیست تهیه شده، در مسابقه شرکت نمایند.
با عنایت به این که مسابقه طعم امید ۱ به صورت پایلوت و متمرکز برگزار شده است، مسابقه طعم امید ۲ به صورت منطقه ای برای شمال کشور و تهران توسط انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی این چهار استان اجرا می شود.
این مسابقه که به صورت جشنواره و با هدف ارتقای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت در صنعت توریسم خوراک، احیا و ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی مناطق کشور، کمک به تقویت مهارت و اشتغال زایی افراد دارای معلولیت و تقویت خودباوری و ایجاد نشاط میان افراد دارای معلولیت طراحی شده است، در چارچوب سه مرحله اصلیِ ثبت نام و ارزیابی اولیه لیست و شرایط متقاضیان، اجرای مسابقه مقدماتی در استانهای مذکور و برگزاری مسابقه نهایی در شهر تهران با حضور نفرات برتر استانی، برگزار می شود.
مراحل ارزیابی اولیه استانی بر مبنای لیست غذاهای انتخابی متقاضیان، در این چهار استان صورت می گیرد و نفرات اول برگزیده از هر یک از گروههای معلولیتی، به مسابقه نهایی راه پیدا می کنند. مجموعا ۱۲ نفر برگزیده از چهار استان جهت شرکت در مسابقه نهایی در تهران مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند و به ۳ نفر برتر از گروههای معلولیتی جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~