توضیحات یک مسئول تأمین اجتماعی در مورد دریافت نوبت از مراکز درمانی

توضیحات یک مسئول تأمین اجتماعی در مورد دریافت نوبت از مراکز درمانی

توضیحات یک مسئول تأمین اجتماعی در مورد دریافت نوبت از مراکز درمانی

به گزارش مدل کودک، معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با دریافت نوبت از مراکز درمانی اظهار داشت که بیمه شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی سازمان استفاده نمایند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر احمدرضا خزاعی معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا با عنایت به محدودیت منابع در نظام های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب ها و معیارهایی برای رفتن به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریبا در کمتر کشوری میتوان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید احتیاج به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی رجوع کند.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با داشتن بیشتر از ۴۶ میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، نخستین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیشتر از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی عرضه می کند. در قسمت درمان مستقیم؛ سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون بیشتر از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیئت مدیره ای و بیشتر از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سرتاسر کشور در اختیار دارد که مشغول عرضه خدمات متنوع و متعدد سلامت به بیمه شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد مجانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی عرضه می شود.
وی افزود: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش های مختلف غیرحضوری برای دریافت نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد اما هنوز نارضایتی هایی در زمینه دریافت نوبت از بعضی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.
خزاعی اضافه کرد: بخش عمده نارضایتی های مردم در مورد دریافت نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضاهایی است که در خیلی از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای دریافت نوبت از مراکز تخصصی و فوق تخصصی سازمان تأمین اجتماعی صورت می گیرد. ریشه اصلی این مساله هم به فرهنگ و باورهای بعضاً نادرست در زمینه ضرورت رفتن به پزشک متخصص یا فوق تخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کم اهمیت بازمی گردد. تا وقتی که نظام ارجاع در قسمت سلامت کشور به صورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی رجوع اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوق تخصصی از جانب پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیت ها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضاهای غیرواقعی و غیرضروری برای رفتن به پزشک متخصص و فوق تخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوق تخصصی مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته و هدفگذاری انجام شده در قسمت درمان تأمین اجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبت ها در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در چارچوب روش های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در چارچوب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در چارچوب رجوع حضوری و ارجاع از اورژانس ها ساماندهی گردد و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در قسمت درمان تأمین اجتماعی بیشتر از پیش تقویت شود. در قسمت نظام ارجاع، بیمه شدگان می توانند با رفتن به مراکز درمان سرپایی و بعد از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از راه همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا رجوع حضوری نخواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در مورد روش های دیگر دریافت نوبت از مراکز درمانی تأمین اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر سامانه نوبت دهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبت دهی اختصاصی مراکز درمانی تأمین اجتماعی هم به نشانی nobat.tamin.ir و همینطور کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفن های اعلام شده برای هر یک از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، برای دریافت نوبت در خدمت بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~