معاون امور فرهنگی كمیته امداد اعلام كرد بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش آموز در مرز بازماندگی از تحصیل

معاون امور فرهنگی كمیته امداد اعلام كرد بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش آموز در مرز بازماندگی از تحصیل

معاون امور فرهنگی كمیته امداد اعلام كرد بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش آموز در مرز بازماندگی از تحصیل

به گزارش مدل کودک، رئیس کمیته امداد اظهار داشت: در کمیته امداد باید به نقطه ای برسیم که حتی یک دانش آموز به علت فقر مالی ترک تحصیل نکند و یا از تحصیل باز نماند و امروز این قول را می دهیم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در «رویداد ملی بازگشت به تحصیل دانش آموزان تحت کمیته امداد» ضمن اشاره به نهادینه کردن فرهنگ خدمت رسانی به مردم، بیان نمود: اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد در بازگشت دانش آموزان نیازمند به تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل این دانش آموزان، ستودنی است و در نتیجه چند سال زحمت کشیدن، امروز شیرینی کار را می بینیم.
بختیاری با اشاره به اینکه این کار بزرگ با قوت ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در کمیته امداد باید به نقطه ای برسیم که حتی یک دانش آموز به سبب فقر مالی ترک تحصیل نکند و یا از تحصیل باز نماند و امروز این قول را می دهیم.
وی اظهار داشت: همه ما در کمیته امداد پیمان بسته ایم نقشی جز خادمی خانواده های تحت حمایت نداشته باشیم و بر این کار افتخار می نماییم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، آیت الله کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد هم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: کار مهم کمیته امداد در سرتاسر کشور در حوزه بازگشت به تحصیل، پیدا کردن دانش آموزان محروم و بی بضاعت و در پناه گرفتن آنهاست.
وی ادامه داد: هیچ سازمان و اداره ای در نظام این وظیفه را به عهده نگرفته و اگر نبود کمیته امداد و نفس قدسی امام(ره) و هدایت های مقام معظم رهبری، خواب و آسایش بر همه ما حرام بود. چطور میتوان آسایش داشت در حالیکه فرزند یتیمی گرفتار مشکلات باشد.
آیت الله کازرونی با اشاره به اینکه کمیته امداد اظهار نمود: علم خاتم ملک سلیمان است و کار حوزه فرهنگی کمیته امداد هدایت و دستگیری است و اگر دانش آموز عزیز و نور چشم ما به این معنا برسد که علم چقدر ارزش دارد، سلیمان زمان خود خواهد شد. علم بشر را سلطان این عالم کرده است و در عالم سیاست و مادی هم همین است، علم که بیشتر شود سلطانی می آورد.
وی کار کمیته امداد را معرفت افزایی و تزریق دین و دیانت دانست و اظهار داشت: علم اجتماعی و مادی به بشریت جان و حرکت می دهد.
رئیس هیات امنای کمیته امداد با قدردانی از نقش خیران در تأمین مایحتاج خانواده های تحت حمایت، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف کمیته امداد تهیه خانه و امکانات برای جامعه هدف است که خیران نقش اساسی در این حوزه دارند.
حجت الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد نیز اظهار داشت: این نهاد در مورد جلوگیری از بازماندگی و ترک تحصیل دانش آموزان در دهک های یک تا چهار برنامه ریزی انجام داده و به موفقیت هایی دست پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اگر در این مسئله همه دست به دست هم دهیم، می توانیم از ترک تحصیل دانش آموزان در کشور جلوگیری نماییم.
معاون کمیته امداد همینطور از بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش آموز در مرز بازماندگی از تحصیل اطلاع داد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~