رشد آمار اعتیاد در آمریکا سونامی مصرف روزانه ماری جوآنا

رشد آمار اعتیاد در آمریکا سونامی مصرف روزانه ماری جوآنا

رشد آمار اعتیاد در آمریکا سونامی مصرف روزانه ماری جوآنا

به گزارش مدل کودک، یک تحقیق آماریِ جدید نشان داده است برای اولین بار در آمریکا تعداد کسانی که گفته اند روزانه و یا «تقریبا هر روز» ماری جوآنا مصرف می کنند از آنهایی که نوشیدن الکل در هر روز را گزارش کرده بودند، پیشی گرفته است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، این تحقیق که در مجله اعتیاد انتشار یافته، بر مبنای داده هایی است که دهه هاست در مرکز ملی تحقیقات مواد و سلامت آمریکا جمع آوری می شود.
این مرکز در سال ۲۰۲۲ آمار آمریکایی ها که روزانه کانابیس (ماری جوآنا) استفاده می نمایند را ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد کرده است که برای اولین بار از آمار ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری کسانی که می گویند روزانه الکل می نوشند، بیشتر است. با این وجود به لحاظ گستردگی، اعتیاد به الکل در این کشور همچنان نسبت به کانابیس رکورددار است.
بررسی این داده ها همینطور نشان داده است از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۲، یعنی طی ۳۰ سال گذشته، سرانه میزان مصرف روزانه یا نزدیک به روزانه ماری جوآنا هم ۱۵ برابر شده است.
دکتر «بروک ورستر»، رئیس بخش پزشکی «ای او کر» که یک کارخانه تولید کانابیس دارویی است، اعتقاد دارد یکی از علل این افزایش در مصرف روزانه می تواند این باشد که افراد حالا می توانند آزادانه در رابطه با آن حرف بزنند و از مصرف خود بگویند.
از نظر دکتر ورستر، به همین علت امکان دارد نرخ مصرف روزانه تغییر خاصی نکرده باشد و پیشتر هم مصرف آن شایع بوده و تنها زدوده شدن ترس مردم در گزارش کردن مصرف کانابیس، باعث تغییر آمارهای رسمی شده باشد. ورستر البته افزوده که گسترش بسیار سریع صنعت تولید و عرضه قانونی ماری جوآنا در دو دهه گذشته هم می تواند نقش مهمی در ایجاد بازار مصرف داشته باشد.
به گزارش بی بی سی، مصرف تفریحی ماری جوآنا در نیمی از آمریکا یعنی ۲۴ ایالت و همینطور محدوده کلمبیا (واشنگتن دی سی) قانونی می باشد و در ۳۸ ایالت این کشور هم مصارف دارویی کانابیس قانونی می باشد.
به تازگی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هم از تلاش دولت خود برای اصلاح قوانین مواد مخدر و مصرف مواد اطلاع داده بود.
در همین حال، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در گزارش ارزیابی تهدیدات داخلی ۲۰۲۴ اشاره نمود که مواد مخدر سالانه تعداد بیشتری از آمریکایی ها را می کشد یا به آنها صدمه می رساند.
ایالات متحده به رغم این که تنها پنج درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، ۸۰ درصد از مصرف جهانی مواد افیونی را به خود مختص کرده است.
با این که بیشتر از ۵۰ سال پیش آمریکا ضد مواد مخدر اعلام جنگ کرد اما به علت سیاست های غلط، این معضل همچنان جان تعداد زیادی را در این کشور می گیرد و زندگی بسیاری را هم نابود می کند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~