خزعلی: بدنبال یافتن مشترکات جهانی در عرصه خانواده هستیم

خزعلی: بدنبال یافتن مشترکات جهانی در عرصه خانواده هستیم

خزعلی: بدنبال یافتن مشترکات جهانی در عرصه خانواده هستیم

به گزارش مدل کودک، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: ملت ما سختی ها و رنج های زیادی را تحمل کرده و مقاوم ایستاده و چالش ها را به فرصت تبدیل نموده است. بدین سبب این حادثه دردناک هم تبدیل به فرصت خواهد شد و با انسجام ملی قدمهای بزرگی برای رسیدن به هدف برخواهیم داشت.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست گفتمان سازی نخبگانی و در جمع صاحب نظران حوزه زنان و خانواده، بیان کرد: باتوجه به تاکید معاون اول رییس جمهور در خصوص این که هیچ اقدام و برنامه ای نباید تعطیل شود، نشست را طبق برنامه برگزار کردیم تا تلاش نماییم که اهداف باقی مانده رییس جمهور در طرحی که مبدع آن بودند، زمین نماند.

وی ادامه داد: ملت ما سختی ها و رنج های زیادی را تحمل کرده و مقاوم ایستاده و چالش ها را به فرصت تبدیل نموده است. بدین سبب این حادثه دردناک هم تبدیل به فرصت خواهد شد و با انسجام ملی قدمهای بزرگی برای رسیدن به هدف برخواهیم داشت.

خزعلی در ادامه بیان کرد: طرحی که رییس جمهور فقید در سطح بین الملل مطرح نمودند را پیگیری می نماییم. هدف ما این است که پیش از نهایی شدن نظرات را جمع آوری و اعمال نماییم.

وی ضمن اشاره به این که نظر خواهی در مورد سند جنبش تعهد به خانواده از همه دستگاه های اجرائی در رابطه با خانواده انجام گرفته، اظهار داشت: دعوت ما از گروههای در رابطه با زنان به این علت بود که ممکنست بصورت ویژه این طرح با اساتید مطرح نشده باشد. بنا داریم در کنار عناوین پژوهشی که در سایت وزارت علوم قرار گرفته است، عناوین پیشنهادی برای پایان نامه ها، طرح های پسا دکترا و طرح های اساتید در امتداد خانواده طبیعی و فطری را پشتیبانی نماییم.

معاون رییس جمهور همین طور اظهار داشت: هدف ما عملیاتی کردن این سند است تا بتوانیم خانواده تراز را به جهان معرفی نماییم و نقص های قانون و دستورالعمل ها را رفع نماییم. در این خصوص اقداماتی مانند بحث پیش گیری از طلاق در قالب پلت فرم همساز، بحث های جمعیت در بعد اقتصادی و فرهنگی، تدوین فاکتورهای خانواده موفق انجام شده و درپی تصویب نشان خانواده هستیم.

وی با تکیه بر این که ممکنست تفاوت هایی در مبنا با سایر کشورها داشته باشیم بیان کرد: مباحث دینی در سطح ملی این سند پررنگ است ولی در سطح منطقه ای نگاه فرادینی خواهیم داشت برای اینکه ادیان و فرق دینی بسیاری وجود دارد که به موضوع خانواده اصیل و فطری اهمیت می دهند.

خزعلی در آخر تصریح کرد: بدنبال یافتن مشترکات در عرصه خانواده هستیم و در بحث خانواده سنت گرا و تجددگرا نیز بدنبال تعریف الگوی سوم هستیم که هم ارزش ها را حفظ کند و هم با زمانه و اقتضائات آن جلو برود. این سند در سطح ملی است و پس از معرفی فاکتورهای خانواده تراز در داخل به مراحل بین المللی هم ورود خواهیم کرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~