چگونه عادت استفاده از تلفن همراه پیش از خواب را کنار بگذاریم؟

چگونه عادت استفاده از تلفن همراه پیش از خواب را کنار بگذاریم؟

چگونه عادت استفاده از تلفن همراه پیش از خواب را کنار بگذاریم؟

به گزارش مدل کودک، با وجود هشدارهایی که در مورد استفاده بیش از اندازه از صفحه نمایش در شب وجود دارد، خیلی از مردم هنوز پیش از رفتن به رختخواب از تلفن خود استفاده می نمایند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، «لیزا اشتراس»، روانشناس و متخصص درمان شناختی رفتاری اختلالات خواب می گوید: میلیونها دلیل وجود دارد که نشان داده است صفحه نمایش برای خواب افراد مشکلات فراوانی بوجود می آورد.
وی در ادامه می افزاید: مغز نور الکتریکی را بعنوان نور خورشید که تولید ملاتونین را سرکوب می کند، شناسایی کرده و این سبب می شود خواب عمیق به تاخیر بیفتد.
متخصصان می گویند برخی اصلاح رفتارها مانند خواندن کتاب فیزیکی قبل از خواب می تواند مفید باشد. متخصصان پیشنهاد می کنند افراد قبل از خواب کارهایی چون دوش آب گرم، گوش دادن به پادکست، تهیه ناهار برای روز بعد، گذراندن وقت با خانواده انجام دهند.
فهرستی از کارهایی تهیه کنید که دوست دارید انجام شوند اما هیچگاه برایش وقت پیدا نمی کنید. بدون استفاده از تلفن همراه خود، بر روی دفترچه یادداشت لیستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام دهید، تهیه نمایید تا ذهنتان مرتب تر شود و در هنگام خواب در رختخواب هجوم افکار شما را آزار ندهند.
کارشناسان سفارش می کنند که فعالیتهایی را در اتاق دیگری انجام دهید تا تخت خواب با خواب ارتباط داشته باشد. همینطور ایجاد یک محیط کوچک متمایز برای بیداری و خواب سفارش می شود.
این می تواند به معنای نشستن در سمت دیگر تخت برای خواندن باشد، یا حتی فقط برعکس بچرخید و پاهای خویش را روی بخش فوقانی تخت قرار دهید. در نهایت این که گوشی خویش را در اتاق دیگر و یا کمی دورتر از تخت قرار دهید که نتوانید به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.
سایر نکات خواب عبارتند از: تنظیم زمان خواب زودهنگام، داشتن یک برنامه خواب ثابت و مطلوب و آرام کردن اتاق خواب.
به گزارش یورونیوز، با این وجود اگر فکر می کنید این پیشنهادات قدری بیش از حد هستند و عملی کردن آنها دشوارند، راه هایی برای کاهش صدمه ها وجود دارد که میتوان به تنظیم گوشی در حالت شب و یا کاهش روشنایی صفحه موبایل اشاره نمود. ضمن این که میتوان گوشی را دور از صورت و در زاویه مورب نگه داشت تا قدرت نور به حداقل برسد.
قرار دادن گوشی تلفن در حالت فلایت مود و یا «مزاحم نشوید» می تواند پیام ها را به حداقل برسانند تا افراد بتوانند کیفیت خواب بهتری داشته باشند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~