معاون كمیته امداد خبر داد برنامه کمیته امداد جهت استفاده از ظرفیت اپلیکیشن ها جهت جمع آوری کمک های مردمی

معاون كمیته امداد خبر داد برنامه کمیته امداد جهت استفاده از ظرفیت اپلیکیشن ها جهت جمع آوری کمک های مردمی

معاون كمیته امداد خبر داد برنامه کمیته امداد جهت استفاده از ظرفیت اپلیکیشن ها جهت جمع آوری کمک های مردمی

به گزارش مدل کودک، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد اعلام نمود: مجموع کمکهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حبیب الله آسوده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نباید شعار سال را فقط در حد شعار دانست، بلکه باید همانند یک تکلیف به آن نگاه نماییم تا باعث تقویت هرچه بیشتر اتحاد میان مردم و کارگزاران شود، اظهار داشت: در کنار مبحث توانمندسازی نیازمندان، مبحث احسان هم بسیار مورد توجه است.

وی افزود: احسان در چارچوب صدقه، زکات و کمک به ایتام امکان پذیر است که مردم نقش اثر بخشی در این عرصه دارند و باید بیشتر از پیش تقویت شود. تقویت احسان و نیکوکاری با ترویج این امر امکان پذیر است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: استفاده از روش های ترویجی هم باید از جانب کمیته امداد صورت گیرد و هم از جانب نیکوکارانی که در این امر خداپسندانه شرکت دارند.

آسوده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، کمیته امداد در سه بخش، مبادرت به جمع آوری کمک های مردمی کرده است، اظهار داشت: بخش اول واریز مستقیم پول به حساب کمیته امداد است که از این محل نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شد؛ ۷۰۰ میلیارد تومان از راه جمع آوری صدقات، ۱۹۰۰ میلیارد تومان در چارچوب کالا، ۳۷۶۰ میلیارد تومان کمک به ایتام و ۵۳۰ میلیارد تومان در چارچوب زکات دریافت شد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در ادامه به فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره نمود و اضافه کرد: از سال ۹۰ تابحال بیشتر از ۱۰ هزار و ۷۳۰ مرکز نیکوکاری مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد ۸۲۰۰ مرکز نیکوکاری فعال می باشند.
به قول آسوده، در مجموع عملکرد گروههای مردمی تحت عنوان مراکز نیکوکاری طی سال قبل ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم توسط محلات و معتمدان جمع آوری و هزینه شده است.
وی ادامه داد: ۴۸ درصد مراکز نیکوکاری مسجد محور است. ۸۰ درصد مراکز نیکوکاری در مناطق شهری و ۲۰ درصد در مناطق روستایی هستند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: گروه دیگری هم هستند که خودشان به صورت مستقیم به نیازمندان کمک می کنند. به عبارتی پولی در حساب کمیته امداد نیامده که حدود ۲۲۸۰ میلیارد تومان هم بعنوان کمک های مستقیم خیران به نیازمندان در مفاهیم کمیته امداد جای گرفته است.

بنابر اظهارات وی، مجموع کمکهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در قسمت دیگری از این نشست به برگزاری همایشهای تکریمی از موسسات خیریه اشاره نمود و اضافه کرد: از سال قبل برپایه راهبرد امداد، همایش های تکریمی و تجلیلی از موسسات خیریه کشور در سطح استانها آغاز شد که بیست و دومین همایش تکریم از موسسات خیریه در کشورپایان این هفته در استان سیستان و بلوچستان برگزار می گردد. هدف از برگزاری این اجلاس اینست که معتقدیم گروههای مردمی و مرجع خیر و احسان اگر نبودند، بار کمک به نیازمندان در همه عرصه ها بر روی دوش نظام و کمیته امداد و بهزیستی بود.
وی افزود: در هر استان هم یک نشان والی داده شده که در بعضی استانها به بیمارستان خیریه و در بعضی استان ها به مدرسه و موسسه خیریه تقدیم شده است. با توجه به فعالیتهای سردار سلیمانی و فعالیت های وی، نشان والی به نام سردار سلیمانی به خانواده ایشان تقدیم خواهد شد.

آسوده در ادامه ضمن اشاره به این که در ماه رمضان سال جاری سه مبحث محور برنامه های امداد بوده است اظهار داشت: در طرح و پویش تغذیه مهدوی، مساجد، مراکز نیکوکاری و پایگاه های بسیج و خیریه ها شرکای ما بودند.

به نقل از ایشان، قریب به ۴۷ میلیون تغذیه و افطاری ساده توسط گروههای مردمی بین نیازمندان توزیع شد که تعداد تغذیه و افطاری نسبت به سال قبل با رشد ۹ درصدی همراه بوده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد اعلام نمود که هیچ اعتبار دولتی برای طرح تغذیه مهدوی هزینه نشد. همینطور بیشتر از ۱۰ هزار آشپزخانه فعال بودند و بیشتر از ۲۲۰ هزار گروه مردمی در این طرح شرکت نمودند.

آسوده همینطور از برگزاری ۱۴ هزار میز افطار در پویش «بفرمایید افطار» با کمک آستان قدس در معابر و مغازه ها اطلاع داد.
وی ضمن اشاره به طرح اکرام و ایتام هم اظهار نمود: در ماه رمضان بیشتر از ۲۰۱ هزار حامی ثبت نام کردند که در کیفیت پرداخت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. همینطور ۵۵ درصد کسانی که ثبت نام کرده اند بانوان و ۴۵ درصد، مردان هستند. ۷ درصد از ثبت نام شدگان هم زیر ۲۰ سال سن دارند.

آسوده در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ قانون، شورایی را تحت عنوان شورای مرکزی زکات مشخص کرده است که در این شورا ۱۱ عضو وجود دارد که کمیته امداد دبیر شورا و برخی از وزراء عضو آن هستند، اظهار داشت: هر فعالیت زکات عموما مبتنی بر این مورد است. سال جاری به ۴۳ هزار پایگاه در سطح کشور توسط اعضای شورای زکات مجوز داده شد که خیریه ها، سازمان بهزیستی و مساجد و کمیته امداد این کار را انجام دادند.

وی ادامه داد: کار دیگری که امسال انجام شد، این بود که دستگاههای کارت خوان نانوایی ها برای نخستین بار با مجوزی از شورای آرد و نان کشور و طرح سامانه ای وزارت اقتصاد، پای کار آمدند و مردم می توانستند در نانوایی ها فطریه ها و کفارات خویش را پرداخت کنند.

به قول معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد، ۸۲۴ میلیارد تومان جمع فطریه و کفارات جمع آوری شده است که مردم به شورای زکات پرداخت کرده اند که ۸۷ میلیارد تومان آن در ارتباط با کمیته امداد می شود.
وی برگزاری همایش فعالان اقتصادی در استانها با محوریت مسئولیت اجتماعی از اوایل مهرماه را از برنامه های راهبردی امداد اعلام نمود و اظهار داشت: قصد مذاکره و هم افزایی با کلیه شبکه های مجازی فعال در سطح کشور برای رفع مشکل نیازمندان داریم. هم اکنون به دنبال این هستیم که از ظرفیت اپلیکیشن ها برای جمع آوری کمکهای مردمی استفاده نماییم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~