جزئیات افزایش حقوق، عائله مندی و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات افزایش حقوق، عائله مندی و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات افزایش حقوق، عائله مندی و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی

مدل کودک: مدل کودک: سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری و کمک های جنبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را که حقوق اردیبهشت ماه آنان بر طبق فرمول بالا رفته درحال پرداخت است؛ اعلام نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، براساس بخشنامه صادره از طرف مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویبنامه هیئت وزیران؛ از اول فروردین ۱۴۰۳ کلیه مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا انتهای سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند ماه سال قبل به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان بیشتر می شود.
بر طبق این گزارش، در این بخشنامه حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ماهانه ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده که متناسب با شرایط هر یک از مستمری بگیران، برخی مزایای جنبی نیز به این رقم افزوده می شود.
در این بخشنامه کمک های جنبی قابل پرداخت به مستمری بگیران تامین اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تامین معیشت مستمری بگیران تعیین شده است. به سبب این بخشنامه، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان و مستمری بگیران (سوابق اصلی و ارفاقی) در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵ هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال بیشتر می شود.
بر طبق این گزارش، میزان کمک هزینه عائله مندی مستمری بگیران دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال، مبلغ کمک هزینه عائله مندی مستمری بگیران دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال، میزان کمک هزینه اولاد تا ۲ فرزند ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ و ۳۰۶ ریال، مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده های بازماندگان دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال و مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده های بازماندگان دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شده است.
این گزارش حاکیست میزان کمک هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری بگیران نیز به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و میزان ریالی کمک به تامین معیشت مستمری بگیران نیز به ازای هر پرونده مبلغ ۴ میلیون ریال تعیین شده است.
گفتنی است، پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از چند روز پیش شروع شده است و حقوق این ماه آنان برمبنای افزایش های موضوع این بخشنامه درحال پرداخت است. سازمان تامین اجتماعی همین طور اعلام نموده است مابه التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان نیز در خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~