سفارش های سازمان ملل متحد بمناسبت هفته جهانی روانشناس

سفارش های سازمان ملل متحد بمناسبت هفته جهانی روانشناس

سفارش های سازمان ملل متحد بمناسبت هفته جهانی روانشناس

به گزارش مدل کودک، رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران سفارش های سازمان ملل متحد بمناسبت هفته جهانی روانشناس را شرح داد.
فریبرز درتاج در گفتگو با ایسنا، ضمن تبریک روز روانشناس سفارش های سازمان ملل متحد بمناسبت هفته جهانی روانشناس را شرح داد و اظهار داشت: هفدهمین سالگرد روز روانشناس در سازمان ملل، شیوه های امیدوارکننده ای را که برای افزایش برابری در آموزش و همینطور رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی از راه آموزش طراحی شده، برجسته کرده است.
وی ادامه داد: در این روز سازمان ملل به تمامی ایالات عضو، سازمان های غیردولتی و سازمان های بین المللی انسان دوستانه که از نظر فرهنگی پاسخگو هستند پیشنهاد کرد با ترویج برنامه ریزی ها و مداخلات با پشتیبانی تجربی، برای تضمین آموزش باکیفیت فراگیر و فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه، با تکیه بر مشارکت علم در پیشبرد دستیابی به اهداف توسعه پایدار و برنامه جهانی۲۰۳۰، تلاش کنند.
این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه روانشناسی به صورت منحصر به فردی برای پاسخ به چالش های پیش روی جامعه بین المللی در ارتباط با دسترسی به آموزش باکیفیت قرار دارد، اظهار داشت: آموزش کلید پرورش روابط بین گروهی محترمانه و پرورش جوامع صلح آمیز است.
درتاج ضمن اشاره به این که سازمان ملل متحد منابع آموزش صلح را برای تشویق جوانان برای پشتیبانی از حذف سلاح های کشتار جمعی و ترویج خلع سلاح بوجود آورده است، تصریح کرد: آموزش همینطور پتانسیل پشتیبانی از پیشرفت جوانان بعنوان شهروندان آگاه در جهان را دارد. نکته قابل توجه، دستور کار دبیر کل برای اجلاس آینده سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ شامل فراخوانی برای “تحول آموزش” شامل سفارش هایی برای ایجاد تغییرات اساسی در حرفه های معلمی، محیط های یادگیری و نحوه نگرش به هدف آموزش است. دستور کار همینطور اهمیت تضمین حمایت چند جانبه و سرمایه گذاری برای دسترسی به آموزش باکیفیت برای همه را تصدیق می کند.
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در ادامه به دسترسی به آموزش باکیفیت و همینطور تاثیرات قابل توجه آن بر سلامت و رفاه افراد، خانواده ها و جوامع اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تحقیقات ارتباط بین افزایش پیشرفت تحصیلی و نتایج سلامت روانی مثبت را شناسایی کرده است. علاوه بر این، مدارس می توانند مستقیما از رفاه روانی دانش آموزان، خانواده ها و جوامع از راه تقویت مهارت های عاطفی اجتماعی، ارتقاء تاب آوری و عرضه ساختار روتین حمایت کنند. با عنایت به نقش اساسی معلمان در این تلاش ها، عرضه آموزش ها، منابع و حمایت های موثر به مربیان ضروریست.
درتاج در ادامه ضمن اشاره به این که آموزش حق انسانی است و همانطور که توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد ذکر شده و همینطور “یکی از قوی ترین و اثبات شده ترین ابزار برای توسعه پایدار” است، تصریح کرد: طی ۲۰ سال قبل پیشرفت های قابل توجهی در آموزش در سطح جهان وجود داشته است. بعنوان مثال میزان سوادآموزی افزایش پیدا کرده و دختران با نرخ های بالاتری نسبت به هر زمان دیگری مدرسه ثبت نام می کنند. علیرغم این موفقیت های ستودنی، تفاوت های آموزشی بین جوامع شهری و روستایی همچنان قابل توجه است. در بعضی مناطق جهان، نزدیک به نیمی از دختران از تحصیل خارج اند. علاوه بر این، دسترسی به آموزش کودکانی که در مناطق صدمه دیده زندگی می کنند به صورت خطرناکی محدود است، در حالیکه میلیونها کودک فاقد سواد و مهارت های ضروری هستند. علاوه بر این، متأسفانه همه گیری COVID-19 به صورت نامتناسبی بر جوامع تأثیر گذاشته و امتناع از تحصیل را تشدید کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~