پرداخت ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری

پرداخت ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری

پرداخت ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری

به گزارش مدل کودک، مرکزی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: روزانه ۱۳ هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کشور خدمات بستری دریافت می کنند و ماهانه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می شود.
میرهاشم موسوی شامگاه شنبه، دوم دیماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از شعبه یک تأمین اجتماعی ساوه ضمن اشاره به تنوع و گستردگی خدمات سازمان تأمین اجتماعی اظهار نمود: سازمان تأمین اجتماعی از سازمان هایی است که لحظه به لحظه تولید خدمت دارد.
وی ضمن اشاره به این که پوشش بالای ۷۰ درصد بیمه ای امروز در کشور با پوشش ۲۰ درصدی پیش از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: با وجود خدمات متنوعی که از راه سازمان تأمین اجتماعی عرضه می شود اما معتقدیم همچنان مشکلات جدی وجود دارد.
موسوی با اشاره به اینکه با استانداردی که بتواند پرداخت از جیب بیمه شدگان را کم کند فاصله داریم و باید ضریب پوشش بیمه ای و درمانی را افزایش دهیم، اظهار نمود: بالغ بر ۲۴۴ قلم دارو زیر پوشش جدید بیمه ای قرار گرفت و کوشش برای افزایش این سهم ادامه دارد.
وی اظهار داشت: با وجود دریافت ۳۰ درصد حقوق برای بیمه، اما میزان خدماتی که عرضه می شود از استانداردهای کشوری بالاتر است. متوسط ۲۲ سال پرداخت حقوق بعد از بازنشستگی، یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است، البته این وضعیت شاید مبین عدالت حداکثری نباشد اما به سمت تحقق مطالبات و عدالت همه جانبه هستیم.
وی اظهار داشت: روزانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سازمان تأمین اجتماعی از خدمات درمانی سرپایی برخوردار می باشند و سازوکار لازم برای توسعه خدمات بیشتر اتخاذ می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: روزانه ۱۳ هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کشور خدمات بستری دریافت می کنند و ماهانه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می شود.
وی افزود: مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی برای اجرای قانون اجبار درمان، خدمات لازم را عرضه می دهند گرچه این ظرفیت پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست و بر این اساس از ظرفیت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان استفاده کردیم. در توسعه خدمت معتقدیم باید خدمات بهینه به مردم عرضه شود تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.
موسوی با اشاره به اینکه چندجانبه گرایی شامل کارگران، کارفرمایان و دولت جزو هویت سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: در گذشته ماهانه حدود چهار الی پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سازمان وجود داشت اما خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته هم اکنون کسری وجود ندارد.
وی ضمن اشاره به این که در حوزه توسعه خدمت، ساخت و ساز عمرانی، افزایش تجهیزات، اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: حدود ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و امیدواریم با حمایت مجلس ۵۰۰ هزار کارگر دیگر زیر پوشش قرار گیرند.
در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: نیمی از صنعت استان در ساوه و زرندیه مستقر است و این شهرستان درآمد مالیاتی بالایی دارد اما در خیلی از شاخصهای گرفتار کمبود و عقب افتادگی است.
حجت الاسلام محمد سبزی اضافه کرد: اغلب مدارس ساوه دو شیفته هستند و این میزان درآمد دو شهرستان نتوانسته نیاز منطقه به فضای آموزشی را برطرف کند. اگر خیرین مدرسه ساز نباشند بطور قطع با چالش مواجه خواهیم شد.
وی ضمن اشاره به این که نبود مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران از مشکلات جدی است، خاطرنشان کرد: باید سهمیه کارگران ساختمانی برای بیمه شدن افزایش یابد. افزون بر دو هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان فعالیت دارند و بخش اعظمی از آنها با مشکل بیمه مواجهند.
نماینده ساوه و زرندیه در ادامه ضمن اشاره به این که نباید اجازه دهیم در حق کارگران ظلم شود، اضافه کرد: محاسبه در ارتباط با سخت و زیان آور بودن مشاغل باید دقیق تر صورت گیرد تا حقی از کسی ضایع نشده و عدالت رعایت شود.
وی خواهان شبانه روزی شدن فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی ساوه و ارتقای امکانات و افزایش میزان پزشکان متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی زرندیه شد و اظهار داشت: ساوه و زرندیه برای تأمین درآمدهای کشور نقش موثری دارند اما در حوزه زیرساخت ها شدیدا محرومند.
وی خواهان بکارگیری نیروهای بومی در مدیریت واحدهای تولیدی و صنعتی شد و اضافه کرد: در مدیریت واحدهای تولیدی باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده گردد.
فرماندار ساوه هم ضمن اشاره به این که ساوه علاوه بر مزیت صنعتی و سرمایه گذاری از پتانسیل کشاورزی هم برخوردار است، اظهار نمود: تسهیل در روند تولید و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری سبب شده است که انگیزه کارفرمایان و صنعتگران برای سرمایه گذاری در ساوه افزایش یابد و این شهرستان نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری منطقه ایفا می کند.
مهدی الیاسی ضمن اشاره به زیر پوشش بودن افزون بر ۷۰ هزار بیمه شده در این شهرستان اظهار داشت: غالب جامعه زیر پوشش تأمین اجتماعی را نیروی کارگری تشکیل می دهد که تأمین زیرساخت های حوزه درمانی آنان لازم است. شبانه روزی شدن فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی ساوه مطالبه جدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی است.
وی ضمن اشاره به فعالیت هفت واحد تولیدی وابسته به شستا در ساوه خواهان عمل این واحدها به مسئولیت های اجتماعی خود نظیر ساخت مدرسه، فضای درمانی و سایر زیر ساخت های مورد نیاز این شهرستان شد.
رئیس شعبه یک تأمین اجتماعی ساوه هم اظهار داشت: متوسط وصولی شعبه در ۹ ماهه سالجاری افزایش ۹ درصدی داشته و بیشترین وصولی برای آذرماه بوده است. ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی در ساوه ۷۷ درصد است که از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و ضریب بیکاری در این شهرستان منفی است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان مرکزی هم اظهار داشت: در حق بازنشستگان تأمین اجتماعی این استان در تأمین زیرساخت های درمانی جفا می شود.
علیرضا امیری ضمن اشاره به قانون اجبار درمان بازنشستگان تأمین اجتماعی با عنایت به پرداخت سرانه درمان خود در مدت زمان اشتغال خود در واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار نمود: سرگردانی بازنشستگان تأمین اجتماعی در حوزه درمان با عنایت به ناکافی بودن خدمات درمانی در مراکز درمانی این سازمان، زیبنده نیست.
دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه هم اظهار داشت: نباید اجازه دهیم برخی واحدهای تولیدی ساوه به سرنوشت هپکو اراک گرفتار شوند.
داوود میرزایی همینطور با اشاره به اینکه اشتباه مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان جبران شود، اضافه کرد: مجموعه های زیرمجموعه وزارت کار و شستا فاقد شورای اسلامی کار هستند و قانون گریز هستند. وقتی واحدهای زیرمجموعه وزارت کار، شورای اسلامی کار ندارند نمی شود از سایر واحدهای تولیدی انتظار تشکیل این شورا را داشت.
وی خواهان برخورداری بیمارستان تأمین اجتماعی از دستگاه MRI و افزایش زیرساخت های درمانی شد و اضافه کرد: پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی توسط دولت خیلی از کمبودهای این سازمان بخصوص در حوزه درمان را برطرف خواهد نمود.
رئیس انجمن استادکاران و کارگران ساختمانی ساوه و حومه هم ضمن اشاره به بیمه شدن ۲۵۰۰ کارگر ساختمانی از نحوه فعالیت سامانه رفاهی کارگران گلایه نمود.
محمد مفتاحی اظهار داشت: بیمه کارگران ساختمانی یکی از اولویت های این انجمن به حساب می آید و ضروری است سازوکار لازم برای تحقق این مطالبه جدی کارگران اقدام گردد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~