به گزارش مدل کودک، دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی، می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاریها در چهاردهمین هماندیشی همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: بیشتر از هفتصد کمیته همکاری در سرتاسر کشور با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه شهرستانها و مدیران ارشد آموزش و پرورش و از سویی عضویت مسؤلان و مدیران حوزههای علمیه، سازمانهای تبلیغات اسلامی، ادارات اوقاف و امور خیریه، اتحادیه انجمنهای اسلامی و…، تشکیل قرارگاه فرهنگی دو نهاد عظیم حوزه و آموزش و پرورش را در سرتاسر کشور رقم زده است.
وی ادامه داد: از جانب مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت های ارزشمندی را شاهد می باشیم که امید داریم این شیوه ها و روشهای فنی تعلیم و تربیتی در دولت قوی و مردمی آیت الله رئیسی فرهنگ سازی و نهادینه شود.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهتمام وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه در برنامه محور بودن همکاریها خاطرنشان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز، شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با برنامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای بیشتر از ۴۰ طرح در مباحث متعدد تعلیم و تربیتی هستیم و در تدوین این برنامه، تلاش شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و هم نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.
مشاور وزیر آموزش و پرروش اضافه کرد: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخشهای پژوهشی و تبلیغی، میتواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.
حجت الاسلام نیکزاد اظهارکرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد، چینش این ظرفیتها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است تا با حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد. محور همه فعالیتهای آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش آموزان است و تحقق کامل این مورد مستلزم حضور روحانیت معزز بعنوان یکی از ارکان تاثیر گذار در مدرسه است.
دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تبادل فکر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی، بعضی از عرصههای برنامه ۵ ساله ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ماهیت و هدف تشکلهای دانش آموزی، اظهار داشت: هر یک از تشکلهای دانش آموزی که در مدارس فعالیت میکنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیتهایی که با حضور دانش آموزان اجرا میکنند، مکمل یکدیگر باشند.
وی ادامه داد: ظرفیت دیگر ارتباط با دانشگاه فرهنگیان است که در دور جدید همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزایش پیدا میکند، همینطور دفتر نهاد مقام معظم رهبری باید در دانشگاه فعال شود.
وی ضمن اشاره به برنامه حبل المتین بعنوان یکی از برنامهها، که فرهنگیان راغب به علوم حوزوی را دعوت به آموزش و همکاری میکند، اضافه کرد: طرح نامه، نوشته شده است تا با در نظر گرفتن مشوقها و بر مبنای نیازهای آموزش و پرورش به اجرا برسد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام نیکزاد برنامه دوم را پنج شنبههای بدون کتاب عنوان نمود و اظهار داشت: پنج شنبههای بدون کتاب اختیاری بوده و با همکاری مدیر مدرسه میتواند روزی برای حضور روحانیون و طلاب در مدارس باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش به برنامههای طرح امین، تاسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه، ساماندهی طلاب در آموزش و پرورش هم اشاره نمود و اظهار داشت: کنشگری نظاممند حوزه علمیه و آموزش و پرورش احتیاج به قانونگذاری دارد و لازمه آن همفکری و وحدت است.
منبع: مدل کودک