تشکیل تیم های امدادی در مدارس

تشکیل تیم های امدادی در مدارس

تشکیل تیم های امدادی در مدارس

به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امسال مقرر است در هر مدرسه دو تیم امدادی تشکیل دهیم تاتحت آموزش قرار بگیرند و بتوانند در هنگام بحران ها و حوادث نقش موثری در امدادرسانی داشته باشند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، محمد گلفشان در نشستی خبری که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد، به تشریح آخرین اقدامات و فعالیتهای این سازمان پرداخت و اظهار داشت: وظیفه ما اینست که جوانان را جذب و آنها را توانمند نماییم تا در خدمت جامعه باشند. در خیلی از حوادث کشور این جوانان هلال احمر هستند که در چارچوب بشر دوستانه حضور پیدا می کنند، پس لازم است که نسبت به توانمندسازی آنها اقدام گردد.
وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی وقوع حوادث در کشور ما یه یکدیگر نزدیک است، اظهار داشت: تیم های امدادی ما در مناطق مختلف کشور حضور دارند، اما لازم است که آمادگی در بین تمام افراد جامعه ایجاد شود و در این میان جوانان نقش ویژه ای دارند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به فعالیت کانون های جوانان هلال احمر اظهار داشت: بالغ بر ۱۴ هزار و ۶۰۰ کانون در کشور داریم که برخی از جوانان ما در مراکز امور جوانان، کانون های غنچه های هلال و… فعال می باشند. فعالیت ها هم با عنایت به برخی تفاهم نامه ها بوجود آمده که درحال اجراست. یکی از مواردی که خواستیم در چند سال گذشته به آن دقت کنیم ابتکارات است. ابتکاراتی که از جوانان بر می آید بطور قطع موفق تر خواهد بود. ما حدود دو سال است که بر مبحث ابتکارات جوانان و پشتیبانی از آنها تمرکز کرده ایم.
گلفشان افزود: در همین راستا موضوع هایی را در غنچه های هلال پیشبینی کردیم. غنچه های هلال در مهد کودک ها زیر پوشش سازمان جوانان هستند و به موضوعات بشر دوستی هم توجه می کنند. بعنوان مثال طرح دست های مهربان را داشتیم که در آن کودکان یاد گرفتند عروسکی که دوست دارند را به خانواده کم برخوردار بدهند. بدین سان کودکان را آماده می نماییم که به فکر یکدیگر باشند.
تشکیل تیم های امدادی در مدارس گلفشان با اشاره به اینکه در حوزه دانش آموزی هم فعال هستیم اظهار داشت: سال جاری مقرر است در دوره ابتدایی مفاهیم بشر دوستانه، در متوسطه اول طرح دادرس و در دوره متوسطه دوم کمک های اولیه را آموزش دهیم. در هر مدرسه مقرر است دو تیم امدادی تشکیل دهیم تا به آموزش ها آگاهی پیدا کنند. هر جایی که یازده نفر زندگی می کنند یک نفر باید به کمک های اولیه آگاهی داشته باشد که یکی از این مکانها بطور قطع مدارس است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: از مباحثی که معمولاً در مدارس آموزش داده می شود تخلیه اضطراری است تا کودکان بدانند چگونه از محیط خطر بیرون بروند و چه زمانی پناه بگیرند.
وی با اشاره به اینکه دادرس پیشرفته را هم در دانشگاه ها آموزش می دهیم، اظهار نمود: از هشتم آبان ماه دوره های اردویی خویش را با بحث دادرس پیشرفته آغاز کردیم. در این دوره ها مواردی آموزش داده شد و مانوری برگزار گردید. همینطور از ظرفیت خانه های هلال هم استفاده کردیم و تلاش می نماییم که این آموزش ها مورد علاقه جوانان باشد.
گلفشان اظهار داشت: یکی دیگر از طرح هایی که انجام شد طرح یاس بود. طرح یاس این گونه صورت گرفت که خواهران و دختران را که سن بالاتری داشتند آموزش دادیم که خویش را در مقابل صدمه های اجتماعی حفظ کنند. ۱۲ هزار نفر آموزش دیدند که صدمه ستیز شدند. با تفاهمی هم که داشتیم خیلی از این عزیزان بعنوان مسؤلان خانه های هلال فعال خواهند شد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: سازمان شتاب و شبکه توسعه موضوعات اقلیمی را هم به کار گرفتیم. جمعیت هلال احمر هم بر مبنای وظیفه ای که در مورد سلامت انسان ها دارد در این خصوص فعالیت نموده و امیدواریم برای محیط زیست خود تغییر داشته باشیم. امیدواریم این کار بشر دوستانه به نتایج خوبی برسد.
وی ادامه داد: یکی از سامانه های اجرا شده هم سامانه مهتاب یا مرکز هدایت و توسعه ایده های برتر است. هر عضوی که ایده ای دارد می تواند این ایده را ثبت کند و این فرد مدت ها زیر پوشش مجانی مشاوران عزیز ما قرار می گیرد و به شکلی نخبه پروری خواهیم کرد.
گلفشان در مورد فعالیتهای جوانان در حوزه مقابله با کرونا هم اظهار داشت: آن زمان به همه گفته می شد که در خانه بمانید اما خیلی از این موارد را جوانان ما پیگیری کردند و یکی از اقدامات شایسته ای که انجام شد فعالیت جوانان ما بود. بعد از آن در بحث واکسیناسیون هم حضور فعالی داشتند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار نمود: در مبحث کسب و کارهای خرد نیز، در چند استان اقداماتی صورت گرفت. ابتدا در شش استان انجام شد و امیدواریم سال آینده توانیم نمایشگاه کارآفرینی را انجام دهیم.
ضرورت توجه آموزش و پرورش و دانشگاه ها به آموزش های امدادی و کمک های اولیه وی اظهار داشت: در قانون مدیریت بحران آمده که آموزش و پرورش و دانشجویان باید آموزش اولیه امدادی و کمک های اولیه را فرابگیرند. آموزش و پرورش البته اقداماتی را انجام داده که در حد سرفصل درسی است و در حد واحد نیست. اما امیدواریم این نقص سال جاری برطرف شود. پیشنهاد ما اینست که در تمامی مقاطع درسی به شکلی تدوین شود. این وظیفه وزارت آموزش و پرورش است که این کار انجام دهند. اگر مبحث یا سرفصلی را هم بخواهند ما در خدمت آنها هستیم.
گلفشان اضافه کرد: همینطور امیدواریم همین کار هم در حوزه دانشجویی صورت گیرد. تفاهمنامه ای هم با دانشگاه فرهنگیان داریم. که به ۳۰ هزار نفر تاکنون آموزش دادیم و در برنامه ماست که به ۹۰ هزار نفر آموزش دهیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~