۱۰ توییت برتر فارسی در سال ۱۴۰۰

۱۰ توییت برتر فارسی در سال ۱۴۰۰

۱۰ توییت برتر فارسی در سال ۱۴۰۰

به گزارش مدل کودک توییتر، یک شبکه اجتماعی متن محور است. یکی از خصوصیت های منحصر به فرد توییتر «محدودیت کلمات» در آن است. این بستر هم از راه اپلیکیشن موبایل و هم از راه نسخه‌ی وب قابل دسترس برای کاربران است. به هر نوشته ای که در این شبکه انتشار یافته یک توییت گفته می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، «بتا» در ادامه نوشت: مقایسه آمار توییتر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نشان داده است تعداد کل کاربران فارسی زبان از ۲ میلیون کاربر در سال ۹۹ به ۳.۲ میلیون در سال ۱۴۰۰ رسیده است. همینطور تعداد پست ها هم از ۵۰۰ میلیون به ۷۹۰ میلیون پست افزایش داشته است. در این بین تعداد کاربرانی که بیشتر از ۱۰۰ هزار فالوور دارند ۱۷۰ و بیشتر از ۲۰ هزار فالوور حدود ۱.۳ هزار کاربر بوده است. توییتر به تعداد انگشت شماری کاربر میلیونیِ فارسی زبان داشته است.
در این گزارش به بررسی پست هایی که در توییتر انتشار یافته است می پردازیم و با بررسی حدود ۸۰۰ میلیون توییت، ۱۰ پست برتر توییتر را معرفی می نماییم. معیار برتر بودن پست ها در این گزارش میزان دریافت لایک برای هر توییت بوده است.
در بین کارشناسان، شبکه اجتماعی توییتر بعنوان بستری نخبه پست شناسایی می شود. این بستر بدلیل وجود فضای آزادتری جهت اظهارنظر کاربران نسبت به سایر شبکه های اجتماعی، به این عنوان معروف شده است.
فضای آزادی در توییتر بگونه ای است که بیشتر شایعات مطرح شده پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و… از این بستر تولید و به سایر بسترها بسط پیدا می کند.
با وجود شایعات مختلف در این بستر نباید رویکرد خبری این بستر را نادیده گرفت؛ بخش قابل توجهی از اخبار ابتدا توسط کاربران این بستر تولید و به مرور و حتی با تاخیری چند روزه در سایر شبکه های اجتماعی و سایت های خبری مطرح و بررسی می شود.
نکته دیگر مورد اهمیت در مورد این بستر فضای محاوره و خودمانی آن است؛ به صورتی که بخش زیادی از محتوای تولیدشده در این بستر در ارتباط با بازتاب اوضاع و شرایط فعلی کاربر در زندگی روزمره خود است.
کاربران در توییتر درباره وضعیت و شرایط روزمره خود در خانه، محل کار، داخل شهر، جمع دوستانه و… محتوا تولید و منتشر می کنند.
بررسی ۱۰ پست برتر بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ نشان داده است که ۸ پست از این تعداد که برپایه میزان لایک تعیین شده اند، در ارتباط با موضوعات روزمره زندگی افراد است که بسیار مورد توجه کاربران این فضا قرار گرفته است؛ موضوع هایی همچون عکس از کودک در کنار ساحل، گریه در حمام، صحبت از مشتریان یک دندانپزشک و مشکلات وی، فهرست تعداد بیماران کرونایی منتشرشده بوسیله ی یک پرستار، اشاره به اشتباه در پرداخت پول از راه کارتخوان و… همچون این موضوعات بوده است. همچین دو عکس از ۱۰ عکس پرطرفدار در این بستر در ارتباط با اوضاع و احوال افراد مشهور همچون بازیگران و خوانندگان است. بازتاب عکس سه نفره سیامک انصاری، همایون شجریان و علیرضا عصار و مقایسه آن با عکس این افراد پس از ۲۵ سال و همینطور نخستین پست عباس جمشیدی فر، بازیگر سینما و تلویزیون همچون پست های پرطرفدار بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ بوده است.
با بررسی پست های برتر بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ به این نکته پی می بریم که بیشتر کاربران توییتر ایرانی نسبت به این شبکه اجتماعی بعنوان یک سرگرمی نگاه می کنند؛ هر چند بخشی از موضوعات روزمره ای که در این بستر تولید و منتشر می شوند، با نگاهی کنایه ای و سربسته، معضلات اجتماعی و فرهنگی را بازگو می کنند.
این بررسی در میان منابع و کاربران داخلی صورت گرفته است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~