مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اظهار داشت: از سال ۹۷ تا کنون ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک سنگین با قیمت دولتی به رانندگان خودرو های سنگین باری و مسافری بین شهری واگذار شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، داریوش باقرجوان ظهر امروز در برنامه زنده شبکه خبر درباره توزیع لاستیک سنگین میان رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای گفت: در سال ۹۷ سامانه ای برای تولید و عرضه لاستیک ناوگان حمل و نقل جاده ای به وجود آمد که توزیع لاستیک بوسیله این سامانه صورت می گرفت.
وی با اعلان اینکه از سال ۹۷ تا حالا سامانه ارز دولتی شکل گرفته و در حال فعالیت است اظهار داشت: در این سامانه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک وارد در سامانه شده و از این تعداد ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک در اختیار رانندگان و بنا به حرکت و پیمایش در اختیار آنها قرار گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: ۲۷۳ هزار حلقه لاستیک الان در سامانه سازمان راهداری وجود دارد و متناسب با ظرفیت و بنا به شرایط ناوگان و برمبنای پیمایش ناوگان در اختیار رانندگان قرار می گیرد.
باقرجوان اظهار نمود: تعدادی حلقه لاستیک هم در سامانه کالا به نام وزارت صمت وارد شده و امکان تامین لاستیک نیمایی بوسیله آن سامانه وجود دارد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: این لاستیک ها تنها برای ناوگان باری سنگین، اتوبوس و مینی بوس تامین شده و تمامی خودرو های ناوگان حمل و نقل عمومی که در قالب ناوگان تجاری فعالیت می نمایند می توانند از این لاستیک ها استفاده کنند.
باقر جوان بیان کرد: ثبت نام الان در این سایت وجود دارد و رانندگان می توانند با مراجعه و ثبت نام در این سامانه حواله لاستیک سنگین را دریافت نمایند.
وی اشاره کرد: سامانه کالا و یا سامانه جامع تجارت نیز راه اندازی شده و رانندگان علاوه بر سهمیه دولتی که برمبنای پیمایش از این سامانه دریافت می کنند ماهانه یک حلقه لاستیک می توانند دریافت نمایند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار نمود: در بحث ذخیره لاستیک و تامین آن باید وزارت صمت همکاری کند چونکه جزو وظایف ذاتی وزارت صمت است و در آینده هم باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا چرخه حمل و نقل به صورت کامل بچرخد.
باقر جوان تاکید کرد: باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تردد در این ایام باید ناوگان سنگین باری و مسافری از لحاظ لاستیک مشکلی نداشته باشند چون بخش ناوگان باری مبادرت به تخلیه و بارگیری کالای اساسی می کنند بدین سبب باید زنجیره تامین و به صورت کامل شکل گیرد تا گرفتار مشکل نشوند.
وی افزود: مصوبه ای در ابتدای امسال به وجود آمده بود که گروه ارزی لاستیک از گروه دولتی به گروه نیمایی تغییر یافت و همین تغییر در قیمت گذاری لاستیک بسیار تأثیر داشته است.
مدیرکل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: وظیفه ذاتی وزارت صمت تامین و تولید است و این تغییرات در افزایش قیمت لاستیک بسیار مؤثر است اما با این وجود رانندگان این مساله را به سبب شرایط کشور قبول کرده اند که البته ما هم ابزارهای تشویقی در این خصوص در نظر گرفته ایم؛ یکی از ِاین ابزارها، محاسبه کرایه حمل برمبنای تن-کیلومتر است.