مدل كودك: ویرایش جدید بخشنامه حقوق مسافران هوایی منتشر گردید كه بر طبق آن شركت های هواپیمایی مكلف هستند در تاخیرهای بالای ۵ ساعت علاوه بر پذیرایی، ۲۰درصد قیمت بلیت را به عنوان خسارت به مسافرات برگردانند.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، سازمان هواپیمایی كشوری ویرایش جدید (شهریور ۹۸) بخشنامه حقوق مسافران هوایی را منتشر نمود كه در این ویرایش، درباب تأخیرهای پروازی تغییراتی اعمال شده است.
بر اساس بخشنامه جدید، در صورت تأخیر پرواز از ۲ تا ۳ ساعت، از مسافران پذیرایی نوع اول (میان وعده) و در صورت تأخیر ۳ تا ۵ ساعت از آنها پذیرایی نوع دوم (یكی از سه وعده اصلی) خواهد شد.
همچنین در صورتیكه میزان تأخیر پرواز از ۵ ساعت بالاتر باشد، شركت هواپیمایی موظف است علاوه بر پذیرایی نوع های اول و دوم، ۲۰ درصد قیمت بلیت را بعنوان خسارت به مسافر مسترد كند. ضمن اینكه ایرلاین مذكور موظف به انتقال مسافران بوسیله مسیرها یا هواپیماهای جایگزین خواهد بود.
متن كامل بخشنامه جدید حقوق مسافران هوایی را از اینجا مطالعه كنید.
منبع: مدل كودك