مدل كودك: شاخص سلامتی بعنوان یكی از بزرگترین فاكتورهای توسعه پایدار برای ارزیابی كشورها مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای اینكه سلامتی خود ضامن رشد و بالندگی یك جامعه است.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، برای بالا بردن شاخص سلامتی همه دولت ها، برنامه ها و استراتژی های مختلفی تبیین و در دستور كار خود قرار می دهند، برنامه هایی كه در چند بخش مختلفِ آموزش، پیشگیری و در نهایت درمان اتخاذ می شوند. اما اجرای این برنامه ها بخصوص در بخش درمان همواره بسیار هزینه بردار بوده و هست، چه از نظر مالی و چه از نظر نیروی انسانی، وجود تعداد زیادی انجمن های خیریه مردم نهاد و همین طور برنامه های بنگاه های اقتصادی با عنوان مسئولیت های اجتماعی در رفع و بهبود كاستی های حوزه سلامت بر نقش بی بدیل این سازمان ها در پیشرفت این حوزه اشاره دارد.
نقش یاری رساندن توسط بنگاه های اقتصادی و بانك ها صرفا به كمك های بلاعوض معطوف نمی گردد، بلكه می تواند با اندیشیدن به گسترهی حوزه سلامت و نیازسنجی و برنامه ریزی بر طبق آن اثربخشی بیشتری داشته باشد.
بانك رفاه كارگران نیز با دغدغهی رشد بیشتر از پیش استانداردهای سلامت همواره با ارائه طرح های نوین بانكی در بخش های مختلف بانكی و همین طور عمل به مسئولیت های اجتماعی خویش به فكر كمك به این حوزه بوده و هست.
این احساس مسئولیت بخاطر بازار فعالیت استراتژیك بانك رفاه بواسطه بزرگترین مشتریان آن یعنی تأمین اجتماعی، حوزه های درمانی، سلامت و حوزه های اقتصادی زیر مجموعه آن و ارائه خدمات به دانشگاه ها، بیمارستان های علوم پزشكی و بیشتر از ۶۰۰۰ هزار داروخانه و مراكز درمانی است.
این بانك در سال ۱۳۳۹ برای سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه كارگران با هدف كمك به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی های طبقه كارگر آغاز به كار كرد و در مهر ماه سال ۱۳۹۰ تبدیل به بانك خصوصی شد تا زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان بوسیله ۱۳۰۰ شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آید.
به هر روی، بانك رفاه درباب رفاه همگان خدمات خودرا بسط و توسعه داد، این ضرورت زمانی احساس شد كه در اوایل ایجاد بانك، بیشتر فعالیت های پایه مدنظر بود اما به مرور با عنایت به هدف اصلی بانك هر روز با دیدی جدید و تكیه بر تحقیقات و همین طور نظرخواهی از مشتریان، بر كیفیت و تعداد این خدمات اضافه گردید.
حضور پر رنگ بانك در حوزه سلامت كشور در امتداد توسعه خدمات بانكداری برای پاسخ به نیاز جامعه بوده و هست، در این عرصه بانك رفاه با در دستور كار قرار دادن خدمات رفاهی و تسهیلاتی و در امتداد تامین نیازهای مالی فعالان حوزه سلامت كشور و با هدف توسعه و ارتقاء بیشتر از پیش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح كشور و با نیازسنجی صنعت بهداشت، درمان و سلامت كشور از منظر خدمات بانكی طرح های متنوعی ارائه نمود كه می توان به موارد زیر اشاره داشت:
۱- ارائه تسهیلات در چارچوب «طرح مهر سلامت ۹۸» به جامعه پزشكی كشور
۲- مشاركت فعال و جدی در طرح تحول نظام سلامت كشور
۳- تأمین مالی با استفاده از ابزارهای جدید و اعطای اعتبارات مورد نیاز زنجیره سلامت كشور
۴- طراحی خدمات بانكی متمایز با هدف تسهیل فرایندهای مالی
۵- راه اندازی واحدهای ارائه خدمات خاص در بیمارستان ها و مراكز درمانی
۶- ایفای مسئولیت های اجتماعی در چارچوب اهدای آمبولانس و تجهیزات پزشكی به دانشگاه های علوم پزشكی، بیمارستان های تابعه، مراكز درمانی، جمعیت هلال احمر، پشتیبانی از پروژه های سلامت محور اردبیل، پشتیبانی از برگزاری جشن تولد كودكان هموفیلی خراسان جنوبی
۷- پشتیبانی از كمیته امداد امام(ره)، سازمان بهزیستی كل كشورو سازمانهای مردم نهاد از قبیل انجمن ام اس ایران، انجمن تالاسمی و موسسه محك
۸- انعقاد تفاهم نامه همكاری با حوزه های مختلف زنجیره سلامت كشور همچون سازمان بیمه سلامت، سازمان نظام پزشكی، دانشگاههای علوم پزشكی و سازمان های تابعه
۹- حمایت موثر و حضور فعال در رویدادهای حوزه سلامت كشور همچون برگزاری غرفه بانك رفاه همراه با توزیع فرم های ویژه جهت نیازسنجی در حوزه های پزشكی در همایش آموزشی جراحان قلب و ریه كشور
۱۰- برگزاری مسابقه استارتآپی در حوزه سلامت با هدف تعامل میان دو حوزه فین تك و سلامت
بانك رفاه بواسطه ارائه اینچنین خدماتی در حوزه سلامت در سومین جشنواره ملی صنعت سلامت محور كشور بعنوان بانك حامی سلامت شناخته و از آن تقدیر به عمل آمد.